וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרו ממשיכה לזנב בשרינג: הגישה ל-FDA בקשה לאישור מזורז של סירופ מתחרה לטיפול באלרגיות

רמי קפלן

3.8.2001 / 22:05

טוענת כי הלורטאדין לא מפר את הפטנט של הסירופ המקורי של שרינג; שרינג הגישה תביעה כדי לסכל את המהלך; קרם אחר של תרו גנב מהקרם המקביל של שרינג חצי מהשוק תוך חודש

חברת תרו ממשיכה לזנב בחברת התרופות האמריקאית שרינג. לאחר שקרם ה-C/B שלה, שהוא גירסה גנרית של משחת הלוטריזון של שרינג, הצליח לעקוף אותה בשיעור המכירות תוך חודש ולכבוש נתח שוק של 46%, מודיעה היום החברה הישראלית המוצלחת על הגשת בקשה בהליך מזורז (ANDA) למינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA), לסירופ הלורטאדין שלה, שהוא מקביל גנרי של סירופ הקלאריטין של שרינג.

הלוראטדין הוא סירופ לטיפול באלרגיות אף שונות ובמחלת הסרפדת. היקף השוק שלו מגיע ל-57 מיליון דולר לשנה בערך.

בבקשה שהגישה תרו ל-FDA מצוין כי הלורטאדין לא מפר את הפטנט הרשום של הקלאריטין של שרינג. עם זאת הגישה שרינג תביעה משפטית כנגד תרו, במטרה למנוע את אישור התרופה לשיווק על ידי ה-FDA.

לטענת תרו, התביעה של שרינג לא מפתיעה אותה כלל, מאחר שזו הדרך המקובלת בה מנסות חברות בעלות תרופות מקוריות להרחיב את תחום ההגנה שמספקת להן הגנת הפטנט. תרו מאמינה כמובן כי התביעה לא תתקבל.

תרו דיווחה על הכנסות שיא של 36.4 מיליון דולר ברבעון השני של השנה, המשקפות צמיחה של 49% מהכנסות הרבעון המקביל, ושל 28% מהכנסות הרבעון הקודם. התוצאות עלו אף על התחזית האופטימית ביותר של בית ההשקעות מריל לינץ', שציפה להכנסות של 35.3 מיליון דולר.

הרווח הגולמי של תרו ברבעון הראשון הסתכם ב-23.8 מיליון דולר או 65% מהמכירות, וזאת לעומת 60% ברבעון המקביל. הסיבה לעלייה בשולי הרווח הגולמי מיוחסת לתחילת שיווק קרם ה-C/B. שווי השוק של החברה עומד כיום על כ-850 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully