וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלתא3 בסכנת מחיקה מבורסת הנאסד"ק לאחר 30 ימים שמחיר מנייתה נמוך מדולר

רמי קפלן

3.8.2001 / 20:13

לחברה 90 יום כדי להעפיל מעבר לקו; 72% ממניות החברה נרכשו לפני כחודשיים ע"י יצחק תשובה בדיסקאונט עצום ביחס למזומן שלה; הערכות בשוק ההון שתשובה ימנה את לני רוט ליו"ר החברה

חברת דלתא3 הודיעה כי קיבלה אזהרת מחיקה מבורסת הנאסד"ק לאחר שמנייתה לא עברה את קו הדולר במשך 30 ימי מסחר רצופים, כפי שנדרש על פי תקנות הבורסה.

עתה יש לחברה 90 ימים קלנדריים להשיב את מחיר המניה אל מעבר לקו הדולר. אם לא תצליח לעשות זאת, היא צפויה למחיקה מהנאסד"ק, ולמעבר לרשימת המניות דלות המסחר, ה-Small Cap.

למרות הבשורה השלילית, מצליחה לעלות היום מניית דלתא3 ב-5.2% למחיר של 61 סנט, המשקף לה שווי של כ-20 מיליון דולר. מאז ה-24 במאי לא נסחרה המניה במחיר גבוה מדולר.

בתחילת יולי רכשה קבוצת אתרי השרון, חברה לפיתוח והשקעות בנדל"ן, הנמצאת בבעלותו של יצחק תשובה, 19.6 מיליון מניות (שהם כ-67% מההחזקות) לפי מחיר של 80 סנט למניה, מבעלת המניות הראשית בדלתא3 עד אז - חברת הטלקומוניקציה RSL. שווי העיסקה עמד על כ-16 מיליון דולר.

מיליון מניות נוספות, כ-5% מכלל ההחזקות בחברה, נרכשו על ידי תשובה ממשקיע נוסף - חברת CNET Investments, מה שהעמיד את חלקה של אתרי השרון על כ-72% ממניות החברה.

מצבה העסקי של דלתא3 אומנם רעוע למדי, אך נראה שלתשובה היו כוונות אחרות כאשר רכש את הבעלות על החברה. תשובה שלף הכי מהר כאשר ניצל את מכירת החיסול של RSL פושטת הרגל על מנת לרכוש תוך ימים בודדים את החברה המחזיקה בקופתה מזומן בהיקף של 45 מיליון דולר תודות לגיוס ההון שביצעה לפני שנה וחצי.

מחיר של 16-17 מיליון דולר ששולם עבור 72% מאחזקות החברה משקף דיסקאונט עצום לעומת שווי המזומנים היחסי, שעומד על 32.5 מיליון דולר בערך. הרצון לשמור על הנפח של קופת המזומנים יביאו ככל הנראה את תשובה לייעל את פעילות החברה כדי לצמצם את קצב שריפת המזומנים שלה, כאשר במקביל תבדק האופציה להפיק רווח תפעולי ממנה.

לפי הערכות של גורמים בשוק ההון עומד להתמנות בקרוב לני רוט, לשעבר העוזר האישי של יונתן קולבר ובני גאון ליו"ר החברה, לאחר שהתמנה כבר לדירקטור בתחילת יולי. לני רוט היה ככל הנראה אחד ממבשליה של עסקת הרכישה המבריקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully