וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן הריט הראשונה בישראל תגייס הבוקר 174 מיליון שקל

יורם גביזון

21.9.2006 / 9:07

החברה תשלם דמי ניהול של 1% מנכסיה לחברת הניהול והקצתה לה אופציות בשווי 4 מיליון שקל



חברת ריט 1, שהיא קרן ה-Reit הראשונה בישראל, תנסה להשלים הבוקר גיוס של 174 מיליון שקל. ריט 1 - שבבעלות פוליסות הביטוח המשתתפות וחשבון הנוסטרו של הפניקס, וכן קרנות פנסיה והשתלמות שונות - תנפיק מניות אופציות למניות מסדרה 1 למימוש עד אפריל 2008 ואופציות למניות מסדרה 2 למימוש עד אפריל 2009.



ריט 1 תונפק לפי שווי חברה של 140 מיליון שקל לפני ההנפקה ו-310 מיליון שקל אחרי ההנפקה. שוויה של החברה לפני ההנפקה מייצג את שווי ההון העצמי לאחר שהחברה המירה למניות הלוואת בעלים בסכום של 140 מיליון שקל ששימשה לרכישת שני נכסים מניבים.



חברת הניהול של ריט 1 נשלטת בידי דרור גד, (22.5%), אקסלנס השקעות (52.5%) ושמואל סייד (25%) שיהיה מנכ"ל חברת ריט 1.



חברת הניהול תספק לריט 1 שירותי ייעוץ, כולל איתור רכישה והפעלה של נכסים מניבים על פי הסכם ניהול ל-7 שנים.



חברת הניהול תזכה תמורת שירותיה לתשלום של 1% מהשווי המאזני של נכסי החברה לפני פחת, ותקבל גם זכות לרכוש 4.65% מהמניות שהחברה תנפיק לצדדים שלישיים. חברת הניהול קיבלה לפני הנפקתה הציבורית של ריט 1 אופציות לא סחירות לרכישת מניות, אופציה 1 ואופציה 2. על פי הערכת של משרד רואי חשבון זוהר את זוהר, שוויין של האופציות הוא 4 מיליון שקל.



ריט 1 היא החברה הראשונה שמונפקת בבורסה לפי התיקון בפקודת מס הכנסה. Reit הוא גוף שמטרתו היא אחזקה וניהול של נדל"ן מניב. מטרתה לאפשר למשקיעים להשתתף באופן לא ישיר בפרויקטים מניבים, שבהם הקרן משקיעה תוך פיזור הסיכונים הכרוכים בהשקעה בנכסים מניבים.



הרעיון בבסיס מסוי קרן השקעות במקרקעין הוא שקיפות. שלטונות המס רואים את בעל המניות כאילו הוא מחזיק ישירות בקרקע, כלומר במקום מיסוי דו-שלבי ברמת הקרן כהכנסה מדמי שכירות וברמת בעל המניות מדיווידנד, נקבע מיסוי חד-שלבי רק ברמת בעל המניות.



קרן השקעות בנדל"ן זכאית להטבות מס ייחודית זו בתנאי שתחלק כדיווידנד לבעלי מניותיה לפחות 90% מההכנסה החייבת של הקרן, למעט השבחת נכסי המקרקעין או רווחי הון במכירת נדל"ן מניב עד סוף אפריל של השנה שלאחר השנה שבה ההכנסה הופקה.



ריט 1 מתכננת להתמקד ברכישת נכסים מניבים ששוויים יותר מ-20 מיליון שקל בקרבה לדרכים ראשיות וליישובים גדולים.



ריט 1 רכשה עד כה נס בפארק אפק מידי חברת רובוגרופ תמורת 37 מיליון שקל בעסקת רכישה והשכרה (Buy & Lease Back), וכן רכשה את הבעלות המלאה בנכס מסחר בחדרה בשם "שערי חדרה" תמורת 102 מיליון שקל. ריט 1 מנהלת בימים אלו מו"מ לרכישת 7,000 מ"ר להשכרה לתעשייה בעסקה של רכישה והשכרה, וכן חניון שבו 400 מקומות חנייה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully