וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג ירד ל-4.328 שקלים

טל לוי

21.9.2006 / 15:28

ניל קורני: הדולר איבד כ-1% תוך חודשיים - לא מהלך אדיר. ארה"ב הותירה את הריבית ללא שינוי


הדולר המשיך גם היום לאבד גובה והוא איבד היום 0.25% כך ששערו היציג נקבע על 4.328 שקלים - שפל של כשנה וחצי. היורו הוסיף 0.13% ושערו נקבע על 5.508 שקלים.

הבנק הפדרלי הותיר אתמול בערב את הריבית בארצות הברית ללא שינוי, ברמה של 5.25%, על רקע הערכות כי ההאטה הכלכלית והירידה במחירי האנרגיה מתחילות למתן את הלחצים האינפלציוניים. בכך נותר פער הריבית בין ארה"ב לישראל ברמה של 0.25%. החלטת הפדרל ריזרב להותיר את הריבית ללא שינוי זה החודש השני ברציפות היתה צפויה, על רקע ההאטה בצמיחה הכלכלית בארה"ב והנסיגה באינפלציה. עם זאת הותיר הבנק הפדרלי את הדלת פתוחה להעלאות ריבית בהמשך הדרך.

"השוק הישראלי נראה בינתיים חיובי, עם עליות בבורסה ובאג"חים ועם שקל חזק, ונכון לשעה זו אין סיבה שהמתווה הזה לא יימשך: אינפלציה תחת שליטה והריבית ברמה סבירה", אומר מנהל חדר עסקות מט"ח בסיטיגרופ, ניל קורני. "בחודשיים האחרונים נע הדולר בטווח צר של 4.4-4.35 שקלים, כאשר רמת ה-4.35 שקלים היתה רמת תמיכה חשובה, וברגע שהיא נפרצה, נכנסו מוכרי דולר נוספים".

על אף שנראה כאילו הדולר מצוי זה זמן רב במגמת חולשה, קורני מזכיר כי לפני המלחמה עמד שערו על 4.37 שקלים ואילו כעת יורד הדולר מרמת ה-4.34 שקלים "מדובר כאן בתנועה של אחוז בתוך חודשיים, כלומר לא מהלך אדיר כמו שנראה", הוא אומר. עם זאת, בסיטיגרופ מעריכים שיש מקום נוסף לירידה, אולם ברמות של סביב 4.3 שקלים צפויים להגיע רוכשי דולר. "המשקיעים הזרים מסתכלים על דברים מהותיים כמו מצב הכלכלה, האינפלציה והריבית, והפרמטרים הללו נראים חיוביים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully