וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: מניות הייצוא הובילו את המסחר לעליות בעקבות התחזקות ההערכות כי הבנק הפדרלי סיים את העלאות הריבית

עפרה שלו

21.9.2006 / 10:34

בורסת תאילנד נפתחה בפעם הראשונה לאחר ההפיכה וירדה ב-0.6%; טויוטה עלתה ב-1.6%



מניות הייצוא משכו את אסיה לעליות שערים, על רקע נפילת מחיר הנפט לשפל של ששה חודשים והתחזקות ההערכות כי הבנק הפדרלי סיים את סבב העלאות הריבית. התמתנות החששות מאינפלציה בארה"ב ומהעלאת ריבית צפויה לחזק את ביטחון הצרכנים במדינה ואת הצריכה הפרטית.



טוקיו עלתה ב-0.7%; הונג קונג הוסיפה 0.4%; מדד אסיה פסיפיק של מורגן סטנלי עלה ב-0.6%. בורסת תאילנד ירדה ב-0.6% ביום המסחר הראשון של הבורסה מאז ההפיכה הצבאית במדינה.



הבנק הפדרלי השאיר אתמול את הריבית בארצות הברית ללא שינוי, ברמה של 5.25%, על רקע הערכות כי ההאטה הכלכלית והירידה במחירי האנרגיה מתחילות למתן את הלחצים האינפלציוניים. בכך נותר פער הריבית בין ארה"ב לישראל על 0.25%. החלטת הפד להותיר את הריבית ללא שינוי זה החודש השני ברציפות היתה צפויה, על רקע ההאטה בצמיחה הכלכלית בארה"ב והנסיגה באינפלציה.



מחיר הנפט המשיך לרדת אתמול ומחק את העליות שרשם מתחילת השנה, בעקבות עלייה חדה מהצפוי במלאי הדלק בארה"ב ועל רקע דבריו מאתמול של נשיא ארה"ב, כי ינסה לפתור את הסכסוך סביב תוכנית הגרעין של איראן באמצעים דיפלומטיים.



החוזים על הנפט הגולמי למסירה באוקטובר נסגרו במחיר של 60.46 דולר לחבית - מחיר הסגירה הנמוך ביותר של חוזים אלו מאז נובמבר וירידה יומית של 1.2 דולר, בבורסת הסחורות של ניו יורק. החוזים למסירה בנובמבר, שהופכים לחוזים הקובעים ממחר, נסגרו במחיר של 60.74 דולר לחבית, ירידה של 1.43 דולר. מחיר הנפט צנח ביותר ב-23% משיא של כל הזמנים, 78.4 דולר לחבית, שרשם בחודש יולי.



טויוטה, יצרנית הרכב השנייה בגודלה בעולם, עלתה ב-1.6%. טויטה העלתה אתמול את תחזיות הרווח שלה לששת החודשים המסתיימים ב-30 בספטמבר ב-32% ל-500 מיליארד ין (4.26 מיליארד דולר), הודות לחולשה בין ועלייה במכירות מחוץ ליפאן.



קאנון היפאנית, יצרנית המצלמות הדיגיטליות הגדולה בעולם, עלתה ב-1.3%. יותר מ-60% ממכירות החברה מתבצעות מחוץ ליפאן.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully