וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסדי קרן הגידור אמראנת גדלו ל-6 מיליארד דולר בספטמבר; מכרה השקעות האנרגיה כדי לבלום את ההידרדרות

עפרה שלו

21.9.2006 / 11:30

השקעות האנרגיה נמכרו לג'יי.פי. מורגן וסיטדל, אך הדבר עלה לה בהגדלה משמעותית של ההפסדים



ג'יי.פי. מורגן וקרן הגידור סיטדל אינווסטמנט גרופ רכשו את תיק השקעות האנרגיה של אמראנת' אדוויזרס, קרן הגידור הענקית שהפסידה כ-6 מיליארד דולר מתחילת ספטמבר בהימור כושל על הגז הטבעי.



אמראנת’ מכרה גם החזקות שאינן קשורות לאנרגיה על מנת לעמוד בתביעות המשקיעים למשיכת כספם, ובתביעות הברוקרים לערבונות, כך מסרו ל"וול סטריט ג'ורנל" גורמים מצויים בנושא. כמה מההשקעות נעשו באמצעות הלוואות, ומהשקעות אחרות קשה להיפטר ללא הנחה.



במכתב למשקיעים שנשלח אתמול, אמרה אמראנת' כי העברת ההשקעות לאחרים בלמה הפסדים נוספים, מנעה מצב של שמיטת חובות מול הברוקרים והקטינה את ההלוואות ואת אמצעי המינוף האחרים.



ואולם, הדבר עלה לה במחיר של הגדלת ההפסד בצורה משמעותית. אמראנת' מעריכה כי החזקותיה צנחו ב-65% בספטמבר בלבד והפסדיה הגיעו ל-55% ביחס לתקופה המקבילה בשנה הקודמת. על פי הערכות אלה, ירדו נכסיה מ-9 מיליארד דולר ב-1 בספטמבר לקצת יותר מ-3 מיליארד דולר. על פי ההערכות הקודמות ההפסד השנתי היה 35% בלבד.



את תגובתו של בריאן הנטר, הסוחר בן ה-32 האחראי להפסדי העתק של הקרן בהשקעות האנרגיה, לא ניתן היה להשיג. עמית לעבודה אמר כי האנטר, העומד בראש דסק האנרגיה בקרן, "עובד 23 שעות ביממה" כדי למזער את המשבר.



ההפסדים הכבדים של אמארנת' בהשקעות בגז טבעי - שהשלכותיהם יחרגו מהקרן עצמה - הציתו שוב את החששות כי ההימורים הגדולים של קרנות הגידור, כלי השקעה ספקולטיוויים במיוחד הנהנים מפיקוח מועט, עשויים לגרום למשברים פיננסיים נרחבים בעולם, ולמתן את תיאבון המשקיעים להשקעות מסוכנות. עם המשקיעים באמארנת' נמנות קרנות פנסיה, קרנות תרומות וחברות פיננסיות גדולות, כגון בנקים, חברות ביטוח וחברות ברוקראז'.



אחד המשקיעים שספגו מכה קשה הוא UBP, בנק פרטי משווייץ, שהשקיע 29 מיליארד דולר מכספי לקוחותיו באמראנת'. גורמים רשמיים ב-UBP אמרו כי 80% מביצועי אמראנת בשנה שעברה ומרבית ביצועיה השנה הגיעו מהשקעות באנרגיה, כך שעתה לא נותר לה כמעט דבר.



כמו מרבית קרנות הגידור, אמראנת' מגבילה את משיכות הכספים ממנה כדי למנוע אילוץ של מכירת נכסים, הגורמת לירידת ערך. כמה ממשקיעי אמראנת' אמרו כי הם מוכנים למשוך עד 8% מהחזקותיהם בחודש. במשברים אחרים של קרנות גידור, מנהלי הקרן התקשו לאכוף חוקים אלה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully