וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הנשיא קצב: המשטרה לא תבדוק חשד למעורבות גורמים פוליטים

שלומי דיאז/Nfc

21.9.2006 / 11:32

זאת בעקבות טענותיו של נשיא המדינה כי חלק מהמתלוננות קשורות ליו"ר הליכוד בנימין נתניהו



הנשיא משה קצב, הממתין להחלטת היועץ המשפטי בעניינו, טען בחקירותיו שיש לבדוק את קשריהן של חלק מהמתלוננות נגדו לבכירים בליכוד, ובהם בנימין נתניהו. כבר בעבר טען הנשיא בחלק מראיונותיו, שגורמים פוליטיים עומדים מאחורי הפרשה וכי מדובר "בעבריינים שקשרו קשר להכפישו".



על פי הידוע, הנשיא לא נקב בשמו של נתניהו באופן ישיר, אך טען כי אין זה צירוף מיקרים שמתלוננות עבדו אצלו. נראה כי הפניית טענה זו מצד הנשיא קשורה למחשבות שעברו בראשו להתמודד על הנהגת הליכוד עם סיום הקדנציה במשכן הנשיא.



מקורביו של נתניהו טענו אמש, כי ישנן הוכחות בידי המשטרה ששמו של יו"ר הליכוד אינו קשור לפרשה.



המשטרה מצידה לא תבדוק ככל הנראה את הקשר הזה, עליו מצביע הנשיא, מאחר שהחוקרים סבורים שהוא אינו רלוונטי, שכן התשתית הראייתית שהושגה לא מצביעה על עלילה.



מתלוננת נוספת



אתמול נחשף שאישה נוספת הגישה תלונה רישמית על עבירות מין שביצע בה לטענתה הנשיא קצב. עדותה נבדקת כעת בידי צוות החקירה המיוחד בראשות תת ניצב יואב סגלוביץ. על-פי הידוע, האירוע לגביו היא מעידה מתייחס לעבודתה עם קצב במשרד ממשלתי לפני כשבע שנים.



בידי המשטרה תשע עדויות, שלוש מהן מוגדרות תלונות רשמיות והיתר, כולל עדותה של א', שהנשיא טוען כי ניסתה לסחוט אותו, אינן תלונות רשמיות אלא עדויות בלבד.



במקביל, פירסם אמש ערוץ 2 חלק מעדותה של אחת המתלוננות האחרות נגד הנשיא, שגם שמה מתחיל באות א'. את העדות לערוץ מסר ירון ארמוזה, מי שהיה מזכיר מפלגת העבודה בירושלים ובעבר, לדבריו, מתנדב במרכז לנפגעות תקיפה מינית בירושלים. הוא טען, כי לפני שבע שנים פגש בצעירה שסיפרה לו את מה שלטענתה עברה כשעבדה אצל הנשיא בהיותו שר בממשלה. הצעירה הגישה תלונה רשמית במשטרה (כמו שתי נשים נוספות מתוך השבע שברשימה המצויה בידי המשטרה. ש.ד.).



בתגובה לפרסום, טען פרקליטו של הנשיא, עו"ד ציון אמיר, כי מדובר במתלוננת שפוטרה בעבר הרחוק ואיימה לנקום, אך עם זאת שלחה לנשיא מכתב תודה וברכות חג ופנתה אליו מספר פעמים כדי שייסיע לה במציאת עבודה. "ככה לא מתנהגת מי שהיא שטוענת שהיתה קורבן לעבירת מין", לדבריו, הרדיפה אחר הנשיא נמשכת. "הרבה אנשים יבקשו סליחה מהנשיא על החודשיים האלה שהוא עובר". דברי עו"ד אמיר.



גם ליאור קצב, אחיו של הנשיא ובעבר ראש עיריית קריית מלאכי, הגיב על דבריו של ירון אורמוזה, וטען כי מדובר בשיבוש הליכי חקירה. לדבריו, אדם שמוסר עדות לא צריך לדבר על כך בתקשורת: "גורמים במשטרה מתייחסים לזה בחומרה רבה, ובצדק, כי זה דבר שלא ייעשה". בראיון לקול ישראל אמר אחיו של קצב, כי "אני מביע תמיהה על אותו ירון, שאם שמע את הדברים הללו לפני כמה שנים, למה שתק? למה חיכה עד היום?".



סיכום ראשוני בתוך כחודש



היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, קיים ביום שלישי בלשכתו דיון בפרשת הנשיא קצב, בהשתתפות פרקליט המדינה, ערן שנדר, המשנה לפרקליט המדינה, שוקי למברגר, וכן הפרקליטים המלווים את החקירה, בראשות פרקליט מחוז ירושלים, אלי אברבנאל.



בדיון הציג צוות החוקרים, בראשות תת ניצב יואב סגלוביץ, את עיקרי חומר הראיות שנאסף עד כה במסגרת חקירת הפרשה, המצויה בשלבי סיום, ואת פעולות החקירה הנדרשות לדעתו לשם השלמתה.



היועץ המשפטי ופרקליט המדינה הינחו את הצוות לבצע את ההשלמות החקירה האמורות בהקדם האפשרי. בנוסף, סוכם כי במקביל להשלמת החקירה, יחל צוות הפרקליטים המלווה לבחון ולהעריך את חומר הראיות שנאסף עד כה על מנת לגבש את המלצותיו בכדי לאפשר קבלת החלטות בתיק רגיש זה בהקדם. הצוות המשפטי אמור לקבוע אילו עדויות ותלונות קבילות ועל אלו חל חוק ההתיישנות או אינן מבססות תשתית ראייתית.



בפרקליטות מחוז ירושלים החלו אתמול בבדיקה, ונראה כי דו"ח סיכום ראשוני יועבר לידי מזוז בסוף החודש הבא או לכל המוקדם לאחר חג סוכות.



הצוות אמור להכריע האם די בתשתית הראייתית שהמשטרה טוענת שהשיגה כדי לבסס כתב אישום בגין עבירות של מעשה מגונה בכפייה ותוך ניצול מרות, יחסי מין בהסכמה תוך ניצול מרות והטרדה מינית.



החוקרים מצידם אמורים לקבוע מתי והיכן יערך, אם בכלל, עימות בין הנשיא לבין א' הראשונה וכן האם הנשיא ייחקר פעם נוספת בעקבות התלונה החדשה והאם יידרש לבדיקת פוליגרף.



הידיעה פורסמה במקור באתר Nfc


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully