וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק במגעים למכירתו ליאהו במיליארד דולר

עפרה שלו

21.9.2006 / 12:44

במהלך השנה, ניהלה פייסבוק מגעים גם עם ויאקום ומיקרוסופט. מייספייס המתחרה נרכשה בשנה שעברה תמורת 580 מיליון דולר

פייסבוק, מפעילת אתר הרשתות החברתיות הפופולרי Facebook.com, מנהלת מגעים מתקדמים למכירתה לענקית האינטרנט יאהו בקרוב למיליארד דולר, כך מסרו מקורבים לנושא ל"וול סטריט ג'ורנל". במהלך השנה, ניהלה פייסבוק מגעים גם עם ויאקום ומיקרוסופט.

מייספייס, מפעילת האתר המתחרה והפופורלי בהרבה, נרכשה בשנה שעברה על ידי ניוז קורפ של איל המדיה רופרט מרדוק תמורת 580 מיליון דולר - סכום הנמוך משמעותית מסכומים עליהם מדברת פייסבוק. ואכן, חברות הטכנולוגיה מוכנות כיום לעשות הרבה כדי לחזק את מעמדן באינטרנט. אתרי הרשתות החברתיות הפכו ליעד גלישה מרכזי עבור פלח השוק הכולל את הצעירים.

מייספייס הפכה תוך זמן קצר למכונת מזומנים עבור ניוז קורפ. באוגוסט האחרון חתמה ניוז קורפ על הסכם עם גוגל, לפיו תשתמש ניוז קורפ במערכת החיפוש והפרסום צמוד החיפוש של גוגל באתריה, בהם מייספייס. במסגרת ההסכם גוגל הסכימה לשלם לניוז קורפ 900 מיליון דולר בתשלומי שיתוף הכנסות. עסקה זו לבדה מכסה חלק ניכר מהשקעות ניוז קורפ באינטרנט, המסתכמות ב-1.3 מיליארד דולר (כולל רכישת מייספייס). "במכה אחת גדולה שילמנו עבור שני שליש מהשקעות האינטרנט שלנו", אמר אז פיטר צ'רנין, סמנכ"ל התפעול של ניוז קורפ.

לאחרונה דורג מייספייס כאתר האינטרנט הפופולרי ביותר בארה"ב. מייספייס עקף את עמודי הבית של יאהו וגוגל, כמו גם את עמודי הכניסה לשירותי הדואר האלקטרוני יאהו מייל של יאהו, ו-MSN הוטמייל של מיקרוסופט, כך לפי נתוני חברת Hitwise, העוקבת אחרי נתוני גלישה באתרי אינטרנט.

הנתונים של היטווייז מחשבים את הפופולריות על פי מספר הכניסות הכללי, ולא על פי מבקרים שונים (unique visitors). על פי הנתונים של היטווייז, מייספייס שולטת בקרוב ל-80% משוק הרשתות החברתיות, לעומת 7.6% של פייסבוק. נתח השוק של האתר השלישי, פרנדסטר (Friendster.com), קטן הרבה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully