וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאראדיים הגישה תשקיף לגיוס של עד 200 מיליון דולר בהנפקת מניות בארה"ב

עומרי כהן

21.9.2006 / 14:04

ב-2002 נמכרה החברה לקרן ההשקעות פוקס פיין ב-100 מיליון דולר ונמחקה מהמסחר בת"א ובנאסד"ק



ארבע שנים לאחר שנרכשה על ידי קרן ההשקעות הפרטית פוקס פיין (Fox Paine) מסן פרנסיסקו תמורת 100 מיליון דולר ונמחקה מהמסחר בנאסד"ק ובת"א, הגישה אתמול חברת פאראדיים טיוטת תשקיף לגיוס של עד 200 מיליון דולר. התשקיף, שהוגש לרשות ניירות ערך בארה"ב (SEC) אינו כולל את מספר המניות שתמכור והחברה ואת מספר המניות הכולל של החברה לאחר ההנפקה, ולכן לא ברור עדיין לפי איזה שווי תבוצע ההנפקה. עם זאת, סכום הגיוס הגבוה עשוי להעיד, כי החברה תנסה להשיג לעצמה שווי של מאות מיליוני דולרים. במקביל, השאירו לעצמם מנהלי החברה ופוקס פיין - שבבעלות המשקיע סול פוקס - דלת פתוחה למימוש חלק מאחזקותיהם במסגרת ההנפקה.



פאראדיים עוסקת במתן פתרונות תוכנה גיאו-מדעיים, ניתוח מאגרים ועיבוד נתונים לתעשיית הנפט והגז. את המחצית הראשונה של 2006 סיימה החברה עם צמיחה של 31% בהכנסות ל-61.6 מיליון דולר ועם רווח תפעולי של 4 מיליון דולר. הרווח הנקי הסתכם ב-42 אלף דולר בלבד, אולם תזרים המזומנים מפעילות שוטפת שייצרה החברה היה גבוה הרבה יותר ועמד על 12.7 מיליון דולר. את 2005 סיימה החברה עם הכנסות של 98.7 מיליון דולר ועם תזרים של 10.3 מיליון דולר, מפעילות שוטפת.



קרוב למחצית מהכנסותיה של פאראדיים נרשמות ממכירת רשיונות תוכנה ללקוחות. הכנסות נוספות נרשמות ממכירת שירותי תמיכה ואחזקה, וממתן ייעוץ אסטרטגי. לפי התשקיף, על 450 לקוחותיה של החברה ברחבי העולם נמנות כל ענקיות הנפט ברחבי העולם. את ההנפקה יובילו ליהמן ברדרס, UBS ובנק אוף אמריקה. לתפקיד חתמי המשנה נבחרו CIBC, ג'פריס אנד קומפאני ו-RBC.



את פאראדיים מנהל ג'ון גיבסון ג'וניור, אשר הגיע לחברה לפני פחות משנתיים מענקית שירותי הנפט האליברטון, שם שימש בתפקיד נשיא החברה. את תפקיד יו"ר הדירקטוריון מחזיק בעל השליטה סול פוקס, אשר מחזיק באמצעות קרן ההשקעות שלו ב-14 מיליון מניות של החברה. גיבסון עצמו מחזיק בכ-920 אלף מניות, ואחזקה דומה יש גם לדירקטור אלדד וייס, אשר ניהל את פאראדיים מאז הקמתה ב-1998 ועד אשתקד.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully