וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: עליות קלות במדדים

אסף רותם

21.9.2006 / 23:03

טבע מאבדת 2.5% על רקע כוונת וול מארט להפחית את מחירי התרופות הגנריות

בוול סטריט נפתח המסחר במגמה חיובית. מדד נאסד"ק עולה ב-0.3% ומדד דאו ג'ונס מוסיף 0.1%. בקרב המניות הישראליות, מאבדת טבע 2.5% על רקע פרסומים בארה"ב לפיהם מתכננת וול מארט להפחית בצורה ניכרת את מחירי התרופות הגנריות בחנויותיה. נייס עולה ב-1.2% ואילו צ'ק פוינט מוסיפה 1.9%.

סקירת טרום מסחר


מדד S&P 500 חזר אמש לרמתו ממאי 2006 ומחק לחלוטין את גל הירידות האחרון, לאחר שהבנק הפדרלי המרכזי החליט שלא להעלות את הריבית בארה"ב, זו הפעם השנייה ברציפות. המשך המגמה החיובית גם היום, כפי שעולה לפי שעה מהמסחר בחוזים עתידיים, יעלה את שוק המניות האמריקאי לרמות שיא חדשות של יותר מחמש שנים. גם מדד דאו ג'ונס נמצא כפסע מרמות הפסגה של מאי, ומדד 30 המניות של מובילות הכלכלה האמריקאית רחוק בכ-1% בלבד מקביעת שיא חדש.

את עיקר העליות רשמו אתמול מניות הטכנולוגיה, בעקבות תוצאות רבעוניות חזקות של ענקית התוכנות לעסקים, אורקל. אולם למרות ההתאוששות המסתמנת במגזר הטכנולוגיה בתקופה האחרונה, עדיין רחוק מדד נאסד"ק כ-4% מרמתו באמצע מאי. היום מצביעים החוזים העתידיים על עלייה של 0.4% במדד נאסד"ק 100 ועל עלייה של 0.2% ב-S&P 500.

ועדת השוק הפתוח הפדרלית (FOMC) החליטה אתמול לשמור על הריבית קצרת הטווח בארה"ב ברמה של 5.25%. "ההתמתנות בצמיחה הכלכלית נראית כממשיכה, ומשקפת בחלקה התקררות בשוק הדיור", נכתב בדברי ההסבר להחלטה.

בהודעה שפרסמה הועדה נכתב עוד כי בליבת האינפלציה נרשמה עלייה, ולרמות הגבוהות של ניצול המקורות, של מחירי האנרגיה ושל סחורות אחרות, יש את הפוטנציאל לתמוך בלחצים האינפלציוניים. עם זאת, לועדה נראה סביר שהלחצים האינפלציוניים יתמתנו לאורך זמן, וישקפו בכך את הפחתת התרומה מחירי האנרגיה, את היציבות בציפיות האינפלציוניות ואת השפעה המצטברת על פעולות המדיניות המוניטרית ועל גורמים נוספים, המרסנים הביקוש המצרפי.

"אף על פי כן, הועדה קובעת כי קיימים כמה סיכונים אינפלציוניים. השיעור והתזמון של כל ייצוב נוסף, שייתכן ויידרש לאור סיכונים אלו, יהיה תלוי בהתפתחות תחזיות האינפלציה והצמיחה הכלכלית כפי שיירמזו הנתונים הקרובים", ציינה הועדה.

בשוק האנרגיה עולה היום מחיר הנפט הגולמי ב-49 סנט ל-61.23 דולר לחבית, לאחר שאתמול השלים הזהב השחור צניחה של כ-22% בתוך כחודש וחצי לרמתו הנמוכה ביותר מאז מארס.

אצל הישראליות עשויה מניית טבע לסבול מלחצי מכירות על רקע כוונת ענקית הקמעונאות האמריקאית, וול מארט, להוזיל את מחיריהן של 300 תרופות למחיר של עד 4 דולרים בלבד לכל מרשם. זאת, כאשר מחירי התרופות הגנריות נעים כיום בין 30-10 דולר לתרופה. על פי העיתון, צפויה הרשת להודיע על התוכנית היום. דובר וול מארט סירב להגיב לידיעה. בשלב הזה מתכננת הרשת לבצע את התוכנית בפלורידה, אך ייתכן כי תפעיל את התוכנית בכל ארה"ב בהמשך. במסחר בת"א מאבדת טבע 3.5% במחזור גבוה.

סיליקום הודיעה אתמול בערב על השקת קו מוצרים חדש, המלווה בהזמנה מחברת האבטחה הישראלית, צ’ק פוינט. האחרונה היא לקוחה של סיליקום מזה שנה לפחות, אולם זו הפעם הראשונה שסיליקום מפרסמת באופן רשמי את שמה. סיליקום מתמחה בגלגולה הנוכחי בכרטיסי חומרה המשמשים כמעקפים בין שרתים שונים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully