וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הוועד הצפוני בחברת החשמל, דוד ביטון: "פואד בגד בנו"

שרון קדמי

21.9.2006 / 16:38

השבוע הודיע שר התשתיות, כי אם הציבור ייפגע ממאבק עובדי חברת חשמל תהיה רעידת אדמה בחברה



ועד עובדי חברת החשמל עובר למתקפות אישיות. בהרמת כוסית לקראת השנה החדשה במשרדי החברה בחיפה, תקף יו"ר ועד העובדים הצפוני של חברת החשמל, דוד ביטון, את שר התשתיות, בנימין בן אליעזר, באופן אישי. "הוא הבטיח לנו בזמן הפריימריס שהוא ישכב על הגדר בשבילנו ולא יתמוך ברפורמה. לפני שבועיים הוא תמך בהצעת המחליטים שאישרה את הרפורמה. הוא בגד בנו", אמר ביטון.



בקדנציה הקודמת של בן אליעזר כשר התשתיות לפני הבחירות, התנגד בן אליעזר נחרצות להפרטת חברת החשמל ואף אמר, כי "חברת החשמל תופרט על גופתו". בן אליעזר נחשב ליקיר ועד עובדי חברת החשמל, אך לאחרונה התקררו היחסים בין הצדדים. עם כניסתו של בן אליעזר ללשכת שר התשתיות אחרי הבחירות, התקיימה בין הצדדים פגישה שהוגדרה "מתוחה מאוד" על ידי חלק מהנוכחים. בן אליעזר אמר לראשי ועד העובדים במהלך הפגישה, כי יתמוך ברפורמה בחברת החשמל במתכונת מסוימת שלא כוללת הפרטה.



השבוע הודיע בן אליעזר, כי אם הציבור ייפגע ממאבק עובדי חברת חשמל תהיה רעידת אדמה בחברה. "בעצם הימים הללו מתנהל מאבק של עובדי חח"י כנגד השינוי המבני בחברה. איני מוכן לפגוע בזכותם החוקית של העובדים למחות ולהילחם על זכויותיהם כעובדים. גם אני אאבק על זכותם זו, כל עוד לא תהיה חציית קו אדום. הקו האדום מבחינתי הוא פגיעה בציבור הצרכנים בישראל, שמכספו מתקיימת למעשה חח"י".



בתוך כך, הדיון שתוכנן למחר בבוקר בית הדין האזורי לעבודה בחיפה נדחה ליום שני לאחר בקשה של בית הדין לדחות את הדיון. זאת, על מנת ששופט בית הדין, רמי כהן, יהיה השופט שידון בעתירת חברת החשמל. בפנייתה לבית הדין ציינה החברה, כי העיצומים בחברת החשמל יצרו כאוס תפעולי בלתי נסבל בחברה המעמיד את החברה בסכנת קיום.



בשבוע שעבר הכריזו עובדי חברת החשמל על עיצומים בעקבות אישור הרפורמה בחברת החשמל על ידי הממשלה. העובדים הפסיקו את התשלומים לספקים, הפסיקו את עבודתם של קבלני המשנה, ניתקו את הטלפונים של חברי ההנהלה ולקחו את המחשבים ממשרדיהם. החברה ציינה בהודעתה לבית המשפט, כי תקלה ביחידות הייצור עלולה להביא למחסור של חשמל במדינה וכי משק החשמל פועל בימים אלא במצב של סיכון.



דירקטוריון חברת החשמל הוציא היום הודעה בתום ישיבתו השבועית, בה הוא קורא לממשלה להיכנס למשא ומתן מרתוני עם ועד העובדים "על מנת לסיים את המשבר מהר ככל שניתן".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully