וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דן זיסקינד: "ההכרזה של וול מארט לא קשורה לטבע"

יורם גביזון

21.9.2006 / 16:49

המנהל הפיננסי של טבע: המהלך של וול מארט נובע מסכסוך מסחרי שיש לוול מארט עם PBM על רקע מחירי התרופות

מנית טבע מגיבה בירידה של 3.3% להכרזה של חברת וול מארט על כוונתה למכור 300 תרופות גנריות במחיר של עד 4 דולר למרשם, מתוך הנחה שלצעדה של וול מארט תהיה השפעה שלילית על רמת המחירים בשוק הגנרי בארצות הברית.

דן זיסקינד, המנהל הפיננסי של טבע, חולק על הפרשנות הזו: "זהו קשקוש. למהלך של וול מארט אין קשור לטבע או לכל חברה פרמצבטית אחרת, משום שאינו קשור למחיר שבו טבע וחברות פרמצבטיקה אחרות אחרות מוכרות את התרופות לרשתות".

זיסקינד אומר, כי המהלך של וול מארט נובע מסכסוך מסחרי שיש לוול מארט עם ה-PBM - Pharmacy Benefit Management - שהוא הגוף המתווך בין חברות הביטוח הרפואי, חברות מסחריות שמבטחות את עובדיהן ורשתות הפארם. לדבריו, העימות של וול מארט עם PBM נוגע לניסיונה של PBM להעביר לקוחות לרכישת תרופות באמצעות הדואר, מהלך שייפגע במכירותיה של וול מארט.

גורם אחר לסכסוך הוא רצונה של וול מארט לקבל נתח גדול יותר מהמחיר שגובה חברת הביטוח הרפואי מהמבוטח עבור תרופת מרשם. זיסקינד מציין, כי בתרופות הזולות יש פער משמעותי בין התמורה שמקבלת וול מארט לבין המחיר שגובה חברת הביטוח הרפואי מהמבוטח. לפי זיסקינד, וול מארט החליטה להראות ל-PBM את כוחה, בכך שתפסיק לדווח לחברות הביטוח הרפואי על הספקת תרופות על פי מרשם כדי להקשות על הגבייה מהמבוטחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully