וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנה לחג ממפעל הפיס - שיגר חבילות שי ל-23 ח"כים בניגוד להחלטת ועדת האתיקה בכנסת

צבי זרחיה

21.9.2006 / 19:34

גורמים בכנסת מתחו בקורת חריפה על המעשה; רק ח"כ יואל חסון סירב לקבל את החבילה



מפעל הפיס שיגר השבוע חבילות שי לראש השנה ל-23 חברי כנסת, וזאת בניגוד להנחיותיה של ועדת האתיקה של הכנסת. החבילות באריזת עץ מהודרת כוללות: בקבוק יין, שמן זית, צנצנות דבש, תבלינים וספר הברכות של המסורת היהודית וחגי ישראל. שווי החבילה 190 שקל.



ח"כ יואל חסון (קדימה) שקיבל באמצע השבוע את חבילת השי ממפעל הפיס הודיע שיחזיר אותה לאחר שפנה אל היועצת המשפטית של הכנסת, נורית אלשטיין, וקיבל ממנה את החלטתה של ועדת האתיקה.



ב-12 בפברואר 2002, אסרה ועדת האתיקה על חברי הכנסת לקבל מתנות וקבעה כי "חברי הכנסת יסרבו לקבל טובת הנאה כלשהי, במישרין או בעקיפין העלולה להתפרש על ידי הבריות, כניסיון להשפיע על הדרך שבה ימלאו את תפקידם הציבורי". בין היתר נאסר על הח"כים מתנות לחגים.



חסון הסביר כי "אשתקד בתפקידי הקודם כיועץ רה"מ קבלתי שי לאחר שקיבלתי אישור מהיועצת המשפטית של משרד רה"מ. כעת פניתי ליועצת המשפטית של הכנסת, ופעלתי לפי הנחייתה".



גורמים בכנסת מתחו בקורת חריפה על שיגור חבילות השי על ידי הפיס וטענו כי ועדות הכספים והכלכלה דנות בעניינים הקשורים ישירות או בעקיפין בפיס כמו הגרלות, הימורים וכיו"ב. לדבריהם, לא יתכן שגוף בעל אינטרס בבית המחוקקים ישגר חבילות שי לחברי הכנסת שאמורים לקבל החלטות שישפיעו עליו. יצוין עם זאת כי תקציב מפעל הפיס אינו נדון בכנסת, מאחר שהדירקטוריון ובעלי המניות בו הם הרשויות המקומיות.



במפעל הפיס סירבו למסור את רשימת הח"כים שקיבלו את החבילות. דוברת מפעל הפיס אמרה בתגובה כי "מפעל הפיס בדק ונהג לפי כללי התקשיר. כללי ועדת האתיקה לא היו ידועים לנו. אם יש כאלה כללים מן הראוי שהם יעלו בקנה אחד עם כללי התקש"יר ומן מהראוי לפרסמם על מנת שאף אחד לא ייכשל. כוונתנו היתה טובה - בחרנו מתנה של יצרנים מהצפון כדי לעזור להם לאחר המלחמה. אם טעינו נלמד לעתיד את הכללים הקובעים".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully