וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ החדשות: ועכשיו - לעליון

רוני קורן-דינר

5.8.2001 / 15:35

בחדשות ישראל מלקקים את הפצעים; בחדשות 24 נסים משעל קורא למפסידים להתמזג

המשפט "שום מכרז אינו חתום וגמור עד שביהמ"ש לא חותם עליו" שאמרה דורית ענבר, יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולוויין, לאחר שקבוצת חדשות ישראל הודיעה כי תערער על זכיית חדשות 24 במכרז ערוץ החדשות - הופך היום להיות נכון יותר מתמיד.

חדשות ישראל, בראשות משה שלונסקי ואילנה דיין, הפסידה היום בעתירה לביהמ"ש המחוזי. משה גל, מראשי הקבוצה, אמר היום כי הקבוצה תלמד את החלטת השופט עודד מודריק, ותשקול את צעדיה. שלא לייחוס, אמר ל-TheMarker.com בכיר אחר בקבוצה כי "כבר לאחר ההפסד במכרז התגבשה בקבוצה סברה לפיה הטיעונים שהועלו בעתירה חזקים דיים על מנת לעתור לעליון".

חדשות ישראל טענה בעתירתה כי חוות דעתו של יועץ התכנים של המועצה, אלי ניסן, היתה מוטה לטובת חדשות 24 בראשות נסים משעל ויעקב אילון, וכי חדשות 24 לא עמדה בתנאי הסף שנקבעו במכרז לגבי איסור בעלות זרה. עוד טענה הקבוצה העותרת כי נעשו שגיאות בחוות הדעת הכלכלית של חדשות 24, והיועצים נכחו בהצבעה על הזוכה למרות שנאסר עליהם לעשות זאת (גם אם לא השתתפו בה באופן פעיל).

חדשות ישראל אף ביקשה להוציא צו מניעה זמני נגד חדשות 24, על מנת שלא תתקשר בחוזים עם גורמים שונים ותקבע "עובדות בשטח", ולאחר פשרה הוסכם כי לא יינתן צו מניעה, אך מצד שני חדשות 24 לא תבצע צעדים "בלתי הפיכים".

היום, כאמור, פירסם השופט מודריק את החלטתו בדבר דחיית העתירה כליל: "מקיבוצם של חלקי דיון ארוך זה מסתבר שכפוף להערות והסתייגויות בודדות, דחיתי, הלכה למעשה, את כל טענות העותרת", כותב מודריק.

"דחיית העתירה מותירה על כנה את החלטת ועדת המכרזים"


"דחיתי את הטענה כי הזוכה לא עמדה בדרישת הסף לשליטה ישראלית; דחיתי את הטענות בדבר הרכב לקוי של ועדת המכרזים וכנגד נוכחות היועצים בדיוניה; דחיתי גם את מכלול הטענות כנגד הדרך שבה שקלו חברי הוועדה את ההצעות וטענות בדבר השפעה והטיית דעת מצד היועצים כלפי חברי הוועדה.

"דחיית העתירה מותירה על כנה את החלטת ועדת המכרזים. אני יודע, כעת, לאחר שצללתי אל נבכי המכרז המסוים הזה, כי בין מאות מסמכיו ה'יבשים' מקופלות שתי מסכתות, נוגדות, של תקוות, שאיפות ויומרות גדולות. שתיהן הקבוצות רציניות וטובות ומשלבות יוזמה עסקית רחבת היקף עם עבודה מקצועית רבת חשיבות. שתי הקבוצות השקיעו מאמץ גדול כדי להפיק תכנון אופטימלי שיקנה להן רישיון למשדר ערוץ.

"העובדה שקבוצה אחת זכתה, אינה אומרת באורח מוחלט שהיא הקבוצה הטובה ביותר. הזכייה במכרז אומרת שהקבוצה הזוכה נתפשה בעיני הרשות המנהלית המוסמכת, כקבוצה הטובה יותר וכי בדיקת בית המשפט, בדרגה הזאת, מצאה שלא נפל פגם בתהליך קבלת ההחלטה של הרשות, המצדיק את פסילתה".

השופט פסק כי חדשות ישראל תשלם הוצאות משפט בסך 50 אלף שקל (ההחלטה בשלמותה מצורפת לכתבה זו). מיותר כמעט לציין, כי המועצה לשידורי כבלים ולוויין סמכה ידיה על פסק הדין, והודיעה כי היא רואה בו הבעת אמון בהחלטתה ובוועדת המכרזים.

והרי החדשות


ערוץ החדשות יועד לעלות לאוויר בנובמבר השנה, אך עתה כבר ברור כי המועד יידחה בחצי שנה לכל הפחות. חברי קבוצת חדשות 24, מצהירים כי בכוונתם לעלות לאוויר בינואר 2002, אם לא יעוכבו על ידי ביהמ"ש העליון. היום, כמו ביום ההכרזה על הזכייה, קרא משעל לחברי קבוצת חדשות ישראל לחבור לקבוצתו, אולם ככל הידוע - בשלב זה לא מתקיימים מגעים למיזוג בין הקבוצות.

תקופת הרישיון של הזוכה בערוץ החדשות תהיה למשך 10 שנים, כאשר בשנה הראשונה יתקיימו שידורים לפחות שמונה שעות ביום. על פי הערכות גורמים בשוק התקשורת, צפוי הערוץ להוציא כ-35 מיליון דולר בשנה על הפקת השידורים, שכר הבכירים, וציוד טכני חדיש.

על פי התנאים שקבעה המועצה, לפחות 60% מהיקף השידורים יהיו חדשות ותוכניות העוסקות באירועים בישראל או הנוגעים לישראל. לפחות 15% מהיקף השידורים יעסקו בחדשות חוץ.

הערוץ הוא חלק ממסגרת של חמישה ערוצים ייעודיים שמכינה המועצה לשידורי כבלים ולוויין: ערוץ חדשות, ערוץ ישראלי בשפה הרוסית (שהמכרז עליו כבר פורסם), ערוץ ישראלי בשפה הערבית, ערוץ מוסיקה וערוץ מורשת. המועצה תחייב את חברות הכבלים והלוויין לספק את הערוצים בחבילות הבסיס שלהן, ובינתיים הם לא ייקלטו שלא במסגרת חיבור כזה. הערוצים ימומנו מפרסומות וממכירת תכנים ומשדרים לערוצים אחרים.

השופט מודריק כותב בהחלטתו עוד כי התחשב בבקשת חדשות 24 והמועצה לשידורי כבלים ולוויין להזדרז במתן ההחלטה, והוא מודע לנזק שנגרם בדחיית מועד פסק הדין (3 פעמים - ר.ק):

"בינתיים העמידוני המשיבים על כך שנותרו עוד כמה חודשים עד המועד המתוכנן לתחילת שידורי הערוץ השלישי. אם לא ייכון עד אז גם ערוץ החדשות הייעודי, 'יקנה' הערוץ השלישי את מהדורות החדשות שלו מגורמים אחרים ואולי אף יתקשר עמם בהסכמים. ערוץ החדשות הייעודי עלול להפסיד 'הזדמנויות עסקיות' וממון רב האמור להקל על הוצאות העתק למימון הקמתו. על כן השתדלתי, ככל יכולתי, להקדים ולסיים את העיון בעתירה רבת הפרטים ובתשובות לה, שאף הן לא הותירו שום תג ופרט ללא התייחסות מלאה. הכל כדי שעם רדת היום - יומם של הצדדים בבית המשפט - יעלה ערוץ השידור לאוויר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully