וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ולדימיר גוסינסקי בפעם השלישית: רכש עוד אחוז ממניות מעריב בכ-6.5 מיליון שקל

שלומי גולובינסקי

5.8.2001 / 15:15

כך נודע ל-TheMarker.com; חיים סבן הגיע בשבוע שעבר לישראל. על פי הערכות - נפגש עם משפחת נמרודי, שהודיעה לו שאינה מעוניינת במכירת מעריב

איש העסקים ולדימיר גוסינסקי ממשיך באיסוף המאסיווי של מניות מעריב . ל-TheMarker.com נודע, כי גוסינסקי רכש בשבוע שעבר, בשתי עסקות נפרדות, חבילות מניות מעריב בשווי כספי כולל של כ-6.5 מיליון שקל. הפעם רכש גוסינסקי כאחוז ממניות מעריב, ובכך הגדיל את החזקתו ל-28.6% ממניות העיתון.

בניגוד לפעמים הקודמות, הפעם לא רכש גוסינסקי את מניות מעריב דרך המסחר בבורסה, אלא בעסקות מחוץ לבורסה, מכיוון שהיתה לו היכרות מוקדמת עם המוכר. במהלך החודש האחרון רכש גוסינסקי בשתי הזדמנויות נפרדות כ-3.2% ממניות מעריב בהשקעה כוללת של כ-20 מיליון שקל.

נקודה מעניינת לציון היא העובדה שבעצם רכישת המניות הגיעו גוסינסקי והכשרת הישוב להחזקה של 90.3% ממניות מעריב. בדרך כלל, בעל עניין שמגיע להחזקה של למעלה מ-90% ממניות חברה מסוימת מחויב לפרסם הצעת רכש אם ברצונו לרכוש מניות נוספות.

מהנהלת הבורסה נמסר כי "נראה שאם יש ביניהם הסכם הצבעה, ייראו אותם כמחזיקים משותפים, אבל בשלב זה עדיין לא ברור אם שני בעלי העניין מוכרים כמחזיקים משותפים". בכל מקרה, אם יחליטו רשות לניירות ערך או הבורסה כי גוסינסקי והכשרת הישוב חד הם, תחייב אותם הרשות לרדת עד להחזקה של 90% בדיוק ממניות מעריב.

ובאותו עניין, איש העסקים חיים סבן, שהעביר הצעה כתובה למשפחת נמרודי לרכישת מעריב לפי שווי חברה של 390 מיליון דולר, נחת בשבוע שעבר בישראל. על פי הערכות, נפגש סבן ביום רביעי האחרון עם משפחת נמרודי, שאמרה לו שבשלב זה היא אינה מעוניינת במכירת השליטה בקבוצה.

פעילים בשוק ההון מעריכים, כי משפחת נמרודי אומנם תסרב לוותר על מקור כוח כעיתון "מעריב", אולם ייתכן שתשקול אפשרות לשלב את סבן בגרעין השליטה במעריב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully