וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.בי.אי עוזרת לגולד בונד לעמוד בכללי השימור: רכשה 1.7% מהון מניותיה

ליאור כגן

5.8.2001 / 14:22

בכך יעלה שווי החזקות הציבור על 400 א' ד'; את המניות מכרו בעלי העניין עליהם נמנים שלמה שמלצר וכלל תעשיות

בית ההשקעות אי.בי.אי רכש מבעלי השליטה בקבוצת גולד בונד 1.7% ממניות החברה, ובכך הוא עוזר לחברה לעמוד בכללי השימור של הבורסה, ומונע את השעיית המסחר במניות החברה.

קבוצת גולד בונד, העוסקת באמצעות החברה הבת קונטרם בהפעלת מסוף מטענים ובהשכרת שטחים באשדוד, קיבלה בעבר הודעה מהבורסה, לפיה החברה לא עומדת באחד מכללי השימור, שכן שווי החזקות הציבור במניות החברה אינו עולה על 400 אלף דולר (נכון ל-31 למארס 2001). אי עמידה בכללי השימור עשויה לגרום להשעיית המסחר במניה, ובשלב מאוחר יותר למחיקתה מהמסחר.

על מנת לעמוד בכללים אלו, פנתה החברה לאי.בי.אי, וחתמה על הסכם לפיו לבעלי השליטה בגולד בונד, שהם שלמה שמלצר (25.1%), שהוא גם בעל השליטה בחברת הליסינג ניו קופל , כלל תעשיות (18.48%), שלומי פוגל (12.55%), רני סימון (12.55%), וחברת מריטיים טרמינלס (25.4%), הוענקה האופציה לחייב את אי.בי.אי לרכוש מהם 1.7% מהון המניות המונפק של החברה.

בעלי השליטה מימשו את האופציה, כך שאי.בי.אי רכש את המניות, אותן הוא יפיץ בשוק ההון. בהסכם לא נקבע המחיר בו ימכור אי.בי.אי את המניות במסגרת ההפצה, כך שהתמורה אותה יקבלו בעלי המניות בגולד בונד, עדיין לא נקבעה (תמורה זו היא בהתאם למחיר בו תמכור אי.בי.אי את המניות). לאחר השלמת המהלך דוללו בעלי המניות בהתאם.

חברת גולד בונד נסחרת לפי שווי של כ-4.1 מיליון דולר, לאחר שמניית החברה ירדה בכ-14% מתחילת השנה. החברה סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם הכנסות של כ-10.5 מיליון שקל, גידול של כ-36% לעומת הרבעון המקביל. את הרבעון הראשון סיימה החברה עם רווח של 700 אלף שקל, בהשוואה לרווח של 1.6 מיליון שקל ברבעון המקביל, ורווח של 8.5 מיליון שקל בשנת 2000 כולה.

לחברה הון עצמי של 11.5 מיליון שקל בלבד, והוא מממן מאזן של 61.3 מיליון שקל. מרבית ההלוואות של החברה הן הלוואות דולריות לטווח ארוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully