וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חותכים מחירים בשוק הגנרי בארה"ב: טרגט מוזילה מחירי תרופות בפלורידה בעקבות וול-מארט

TheMarker

22.9.2006 / 8:17

מניית טבע ירדה אמש 3% בוול סטריט על רקע ציפיות להשפעה שלילית על המחירים בשוק הגנרי



רשת הקמעונות האמריקאית טרגט (סימול TGT) הודיעה אמש כי תלך בעקבות מתחרתה הגדולה וול-מארט (סימול WMT), הקמעונאית הגדולה בעולם, ותוזיל אף היא החל מהיום את מחיריהן של מספר תרופות גנריות הנמכרות בחנויותיה באזור טמפה ביי שבמדינת פלורידה.



וול-מארט הודיעה מוקדם יותר אתמול על כוונתה להתחיל למכור החל מהיום 291 תרופות גנריות במחיר של עד 4 דולרים למרשם באזור טמפה ביי שבפלורידה. זאת לעומת מחיר של 30-10 דולר שבו נמכרו עד כה תרופות גנריות בחנויות הרשת. הורדות המחירים יורחבו לשאר מדינת פלורידה בחודש ינואר, ולשאר ארה"ב במהלך שנת 2007.



מניית טבע ירדה בכ-3% אמש בוול סטריט על רקע הערכות כי להחלטתה של וול-מארט תהיה השפעה שלילית על רמת המחירים בשוק הגנרי בארה"ב. עם זאת, דן זיסקינד, המנהל הפיננסי של טבע, חלק אתמול על פרשנות זו: "זהו קשקוש. למהלך של וול-מארט אין קשור לטבע או לכל חברה פרמצבטית אחרת, משום שאינו קשור למחיר שבו טבע וחברות פרמצבטיקה אחרות מוכרות את התרופות לרשתות".



האנליסטית אלה אלקלעי מאי.בי.אי. שותפה אף היא להערכה זו. "מניות הסקטור הגנרי עשויות להגיב בירידות, למרות שהמהלך של וול-מארט אינו צפוי להשפיע מעבר להשפעה התקשורתית", כתבה אתמול אלקלעי בעקבות הודעת וול-מארט. "הנזק האמיתי לטבע הוא מוגבל - אנו מעריכים כי מדובר במוצרים שהרווחיות של החברות הגנריות מהם היא מאוד מוגבלת", הוסיפה אלקלעי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully