וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבנקים הגדולים ממשיכים להימנע מתחזיות של ממש; הפועלים: "ניתן להגדיל את החשיפה המנייתית אם כי באופן זהיר"

TheMarker

22.9.2006 / 10:00

הסקירה השבועית של לאומי אף היא אינה נושאת בשורה; בשוק המט"ח הם כבר מעט יותר אמיצים



מי שמצפה להמלצות של ממש מהסקירות השבועיות של שני הבנקים הגדולים ו יכול להתאכזב שוב השבוע מחוסר העזה שלהן ולהיוותר ללא כל מידע ממשי באשר לדרכי הפעולה המומלצות בשוק המניות. כך למשל, זהירות היא מילה מאוד נפוצה בסקירות כמעט אנמיות, ובעוד בלאומי ממליצים לנוכח ריבוי גורמי אי הוודאות לנקוט במידת מה של זהירות בתקופה הקרובה, הרי שבפועלים סבורים כי ניתן להגדיל את החשיפה המנייתית בתיקים, אם כי באופן זהיר.



בבנק לאומי כותבים כי בטווח הקצר צפוי המשך המסחר בשוק המניות להתנהל ללא כיוון חד משמעי והסיכון הגלום בשוק עודנו גבוה גם על רקע השפעות הלחימה על הכלכלה המקומית והתפתחויות לא צפויות במישור הגיאופוליטי. גורמי אי הוודאות, על פיהם, הינם התמתנות הצמיחה בארה"ב וההתפתחות האינפלציונית מעבר לים, אם כי במישור זה, הם מרגיעים, חלה ירידה במפלס החששות לנוכח פרסום אינדיקטורים כלכליים והתמתנות מסוימת במחירי הנפט.



למרות הזהירות עליה ממליצים בבנק הרי שהם גם מציינים כי בטווח הארוך, בהנחה שהצמיחה בעולם תימשך בקצב הצפוי כיום ובמידה שלא יחולו התפתחויות שליליות דרמתיות במישור הביטחוני המדיני והכלכלי, אנו צפויים להיות עדים לחזרה לתוואי של עליות שערים.



וגם מבנק הפועלים לא מגיעה הבשורה: "אנו סבורים כי ניתן להגדיל את החשיפה המנייתית בתיקים, אם כי באופן זהיר ותוך התחשבות בגורמים השונים בשני הכוונים: מחד - נתונים כלכליים טובים מאוד, שמצביעים על פגיעה חלשה מהצפוי של המלחמה במשק, אי העלאת הריבית ואפשרות להורדתה בתוך מספר חודשים ומגמה חיובית בשוקי המניות בעולם. מאידך - חשש מפני עליה בפרמיית הסיכון של השווקים המתעוררים בעקבות המשברים בתאילנד ובהונגריה, עננת אי הודאות עדיין נמצאת מעל לזירה הפוליטית, החשש מפני האטה כלכלית בארה"ב, שעלולה לפגוע בכלל המשקים הגלובליים.



כלכלני הפועלים ממליצים למשקיעים היא להגדיל במעט את אחזקותיו המנייתיות בתיק, תוך רכישת הגנות (ירידת סטיות התקן באופציות המעו"ף מוזילות את ההגנות הללו, הם כותבים), ותוך נקיטת סלקטיוויות בין המניות לאור הדיפרנציאציה הגבוהה בין מניות המעו"ף השונות.



כמו כן, רואים בבנק בחיוב את הגדלת החשיפה לחו"ל בתוך התיק המנייתי, עם עדיפות לשווקים המפותחים ובראשם ארה"ב.



אל מול תחזיותיהם עבור שוק המניות, הרי שבשוק המט"ח מכילות הסקירות של הבנקים כבר תחזיות מעט יותר אמיצות, אם כי גם בהן יתקשו המשקיעים למצוא הדרכה של ממש שלא לדבר על טווח מחירים אפילו לשער החליפין שקל-דולר:



בבנק הפועלים מעריכים כי בטווח הקצר השקל ימשיך להיסחר במגמה חיובית. למשנתם, המסחר של הדולר בעולם מהווה את הגורם העיקרי המשפיע על השקל, והותרת הריבית הדולרית ללא שינוי, בנוסף להערכות כי בנק ישראל לא צפוי לשנות את הריבית בשבוע הבא, מותירים פער לטובת הריבית השקלית.



בטווח הארוך מעריכים כלכלני הפועלים כי צפויה יציבות, על רקע ההערכות כי ישראל תמשיך להיות אטרקטיווית בעיני המשקיעים הזרים. כמו כן הם מעריכים, כי הנגיד לא יהסס להרחיב את פער הריביות, אם יתעורר פיחות שיאיים על יעד האינפלציה. בד בבד, הדולר צפוי לדעתם להמשיך ולהיחלש בעולם ולהוביל ללחץ כלפי מטה, גם על שער הדולר מול השקל. לכן, הם ממליצים להחזיק רכיב מט"ח בתיק ההשקעות בשיעור של כ-10%.



בלאומי סבורים כי ללא התפתחויות דרמתיות במישור הגיאופוליטי, נראה כי המסחר בשקל-דולר יתקיים בהתאם למגמת המסחר בעולם. על רקע זה צפוי השקל להמשיך ולהיסחר ביציבות מול הדולר בטווח הקצר ובטווח הבינוני-ארוך צפוי להתחזק על רקע היחלשותו של הדולר בעולם והמשך תנועות ההון לישראל בעתיד. עם זאת, התפתחויות שליליות במישור הגיאו-פוליטי עלולות להוביל להתנתקות בין מגמות המסחר בארץ ובעולם בטווח הקצר.



עוד מציינים בבנק לאומי כי במידה שאכן תגבר התעניינות המשקיעים הזרים בשוק הישראלי בעקבות דברי וורן באפט, אנו עשויים להיות עדים לגידול בתנועות ההון לישראל, דבר שעשוי להחליש את הדולר אל מול המטבע המקומי אף מעבר להיחלשותו בעולם.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully