וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מו"לית העיתונות טריביון בדרך למכירה: הדירקטוריון הקים ועדה לבחינת צעדים ליצירת ערך לבעלי המניות

סוכנויות הידיעות

22.9.2006 / 10:21

בין האפשרויות: מכירת החברה או חלקים ממנה, והשתלטות של ההנהלה



מועצת המנהלים של טריביון (סימול TRB), מו"לית העיתונים השנייה בגודלה בארה"ב, החליטה אמש על הקמת ועדה מיוחדת של דירקטורים עצמאיים לבחינת אפשרויות ליצירת ערך עבור בעלי המניות, ובכך סללה את הדרך לאפשרות של מכירת החברה או חלק מנכסיה, או השתלטות של ההנהלה עליה.



החלטת מועצת המנהלים מהווה צעד לריצוי משפחת צ'נדלר - בעלת המניות השנייה בגודלה של טריביון, עם נתח של 12% בחברה - אשר קראה בחודש יוני לפיצול החברה. מניית טריביון עלתה אמש ב-4.4% במסחר בוול סטריט, על רקע ציפיות המשקיעים לישיבת מועצת המנהלים.



משפחת צ'נדלר - המיליארדרים שבעבר היו הבעלים של "לוס אנג'לס טיימס" - האשימה בחודשים האחרונים את הנהלת טריביון באסטרטגיה כושלת של שילוב עיתונים ותחנות טלוויזיה מקומיות, אשר לא העלתה תוצאות טובות בתחרות הקשה בענף. מניית טריביון צנחה ב-29% מאז תחילת שנת 2003.



בבעלות טריביון, הנסחרת לפי שווי שוק של כ-8 מיליארד דולר, נמצאים עיתונים כדוגמת "לוס אנג'לס טיימס" ו"ניוזדיי" הניו יורקי, כמו גם 25 תחנות טלוויזיה וקבוצת הבייסבול שיקגו קאבס.



טריביון, המוציאה לאור גם את העיתון "שיקגו טריביון" (אין קשר ל"הראלד טריביון"), רכשה את "לוס אנג'לס טיימס" בשנת 2000. עם זאת, לאחרונה נרשמה הרעה ביחסים בינה לבין העיתון, על רקע תוכניות טריביון לקצץ את כוח העבודה של העיתון בגלל הירידה בהכנסותיו.



המאבק בין עורך העיתון לבעלים משקף את המאבק בין מערכות העיתונים למועצות המנהלים של החברות המחזיקות בהן. האינטרסים של שני המחנות מנוגדים: מערכות העיתונים רוצות לשמר את איכות העיתון, ואילו מועצות המנהלים דואגות לשיפור התוצאות הכספיות של החברות.



ביולי דיווח "לוס אנג'לס טיימס", כי טריביון דחתה פניות מצד שלושה מיליארדרים אמריקאים שהתעניינו בנפרד ברכישת העיתון, בטענה כי הוא אינו עומד למכירה "לעת עתה". על פי מקורות מצויים בעניין, איל המדיה דיוויד גפן, הנדבן הנודע אילי ברואד, ורון ברקל, מנכ"ל חברת ההשקעות יוקאיפה, פנו לטריביון לגבי אפשרות לרכישת העיתון. מועצת המנהלים של טריביון החליטה לדחות את הפניות בישיבתה ב-19 ביולי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully