וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: הבורסות נסוגות משיא של ארבעה חודשים; יורדות כ-0.5%

TheMarker

22.9.2006 / 10:37

אלטנה הגרמנית עולה 2% על רקע מכירת חטיבת התרופות שלה ב-5.7 מיליארד דולר



בורסות אירופה נסחרות במגמה שלילית, ונסוגות משיא של ארבעה חודשים שרשמו אתמול, בהמשך לירידות שנרשמו אמש בוול סטריט והבוקר באסיה בעקבות נתוני מקרו שהצביעו על האטה בכלכלה האמריקאית. בורסת לונדון יורדת ב-0.5%; בורסות פרנקפורט ופאריס מאבדות 0.6%.



מדד פעילות הייצור של אזור פילדלפיה צנח אל מתחת לאפס, דבר המצביע על ירידה בפעילות, לראשונה מאז שנת 2003. כך מסר אתמול הבנק הפדרלי של פילדלפיה. המדד נפל לרמה של מינוס 0.4 - הפעם הראשונה שהמדד יורד מתחת לאפס מאז אפריל 2003 - לעומת רמה של 18.5 באוגוסט. תחזית הכלכלנים היתה לירידה מתונה בלבד של המדד לרמה של 14.3. כאשר המדד מעל לרמה של אפס, הדבר מעיד על כך שמרבית המפעלים שנכללו בסקר דיווחו על גידול בפעילותם; לעומת זאת, כאשר המדד מתחת לאפס, הדבר מצביע על ירידה בפעילות.



החוזים על הריבית הפדרלית (Fed Funds futures) בארה"ב, הנסחרים בבורסת החוזים של שיקגו ומשקפים את ציפיות השוק מהריבית הפדרלית, מעניקים כעת סיכוי להורדת הריבית עד סוף השנה. החוזים מעניקים כעת סיכוי של 13% לכך שהבנק הפדרלי יוריד את הריבית ב-0.25%, לרמה של 5%, עד סוף השנה. זאת לעומת הסתברות של 7% להעלאה של הריבית ב-0.25% לרמה של 5.5%, שהעניקו החוזים שלשום. החוזים מעניקים כעת סיכוי אפסי להעלאת הריבית בישיבת הבנק הפדרלי בחודש הבא, לעומת סיכוי של 4% שהעניקו לכך שלשום.



יצרנית התרופות והכימיקלים הגרמנית אלטנה (סימול ALTG.DE) הסכימה למכור את חטיבת התרופות שלה תמורת 4.5 מיליארד יורו (5.7 מיליארד דולר) לקבוצה הכוללת את קרנות בלקסטון, נורדיק קפיטל ו-CSFB פרייווט אקוויטי. העסקה נועדה לאפשר לאלטנה להתמקד בתחום עסקי הכימיקלים. מניית אלטנה עולה ב-2%.



לפחות שש קרנות השתלטות פרטיות מעוניינות להתמודד על רכישת נכסים של חברת טלקום איטליה (סימול TLIT.MI), לדברי אנשים המעורים במצב, דיווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל". לפחות קונסורציום אחד - הכולל את קרנות ההשתלטות טקסס פסיפיק, בלקסטון, KKR, קרלייל גרופ ופרובידנס אקוויטי פרטנרס - כבר הוקם לצורך התמודדות על רכישת החברה, דיווח העיתון. מניית טלקום איטליה יורדת בכ-1%.



KPN (סימול KPN.AS), חברת הטלפון הגדולה בהולנד, יורדת ב-1.2% לאחר שהודיעה היום כי תרכוש מממשלת הולנד את שארית החזקותיה בחברה (8%) תמורת 800 מיליון יורו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully