וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות שערים נרשמות בשוק האג"ח הממשלתיות של ארה"ב על רקע חששות מהאטה כלכלית בארה"ב

עפרה שלו

22.9.2006 / 23:13

החשש כי ההאטה בארה"ב תעיב על הכלכלה הגלובלית הובילה לעליות גם בשוקי האג"ח של אירופה ויפאן



עליות נרשמות בשוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות, העשויות להיסגר היום בעלייה השבועית החדה ביותר זה 17 חודשים, על רקע חששות מהאטה כלכלית בארה"ב. התשואה על האג"ח ל-10 שנים יורדת ב-0.046% ל-4.602% - שפל של חצי שנה.



החשש שההאטה בצמיחה בכלכלת ארה"ב יעיב על הכלכלה העולמית הוביל לעליות גם בשוקי האג"ח של אירופה ושל יפאן, ולירידות בשוקי המניות. חששות מבריחה מאג"ח של שווקים מתפתחים הגדילו גם הם את הביקוש לאג"ח הבטוח יותר של ממשלת ארה"ב. אנליסטים מעריכים, כי גם הירידות בשערי הסחורות, בהן גז טבעי ונפט, מגדילות את הביקוש לאג"ח הממשלתי של ארה"ב.



מדד פעילות היצור של אזור פילדלפיה צנח אל מתחת לאפס, דבר המצביע על ירידה בפעילות, לראשונה מאז שנת 2003, כך מסר אתמול הבנק הפדרלי של פילדלפיה. המדד נפל לרמה של מינוס 0.4 - הפעם הראשונה שהמדד יורד מתחת לאפס מאז אפריל 2003 - לעומת רמה של 18.5 באוגוסט. תחזית הכלכלנים היתה לירידה מתונה בלבד של המדד לרמה של 14.3. כאשר המדד נמצא מעל לרמה של אפס, הדבר מעיד על כך שמרבית המפעלים שנכללו בסקר דיווחו על גידול בפעילותם; לעומת זאת, כאשר המדד מתחת לאפס, הדבר מצביע על ירידה בפעילות.



החוזים על הריבית הפדרלית בארה"ב, הנסחרים בבורסת החוזים של שיקגו ומשקפים את ציפיות השוק מהריבית הפדרלית, העניקו אתמול לראשונה סיכוי להורדת הריבית עד סוף השנה. החוזים מעניקים כעת סיכוי של 26% לכך שהבנק הפדרלי יוריד את הריבית ב-0.25%, לרמה של 5%, עד סוף השנה. זאת, לעומת הסתברות של 7% להעלאה של הריבית ב-0.25% לרמה של 5.5%, שהעניקו החוזים אתמול. החוזים מעניקים כעת סיכוי אפסי להעלאת הריבית בישיבת הבנק הפדרלי בחודש הבא לעומת סיכוי של 4% שהעניקו לכך אתמול.



הבנק הפדרלי בארה"ב הותיר שלשום את הריבית בארה"ב ללא שינוי, ברמה של 5.25%, על רקע הערכות כי ההאטה הכלכלית והירידה במחירי האנרגיה מתחילות למתן את הלחצים האינפלציוניים. החלטת הפד להותיר את הריבית ללא שינוי זה החודש השני ברציפות היתה צפויה בעקבות ההאטה בצמיחה הכלכלית בארה"ב והנסיגה באינפלציה.



עם זאת, הותיר הבנק הפדרלי את הדלת פתוחה להעלאות ריבית בהמשך הדרך. בהודעת הריבית של הבנק, חזר הפד על הערכות כי איום האינפלציה נותר בעינו על רקע תנודות אפשריות במחירי האנרגיה ואמר כי ייתכן שתידרש העלאה נוספת של הריבית. הבנק גם העריך, כי ההאטה בצמיחת הכלכלה צפויה להימשך בעקבות התקררות שוק הדיור האמריקאי.



"נראה כי הלחצים האינפלציוניים ייחלשו לאורך זמן, וישקפו את הירידה של מחירי האנרגיה, את הירידה בתחזיות האינפלציה ואת ההשפעות המצטברות של החלטות ריבית קודמות, כמו גם גורמים נוספים המגבילים את הביקוש המצרפי", נאמר בהודעה של ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC). עוד נכתב בהודעה, כי "נראה שנמשכת ההאטה בצמיחה הכלכלית, בין השאר בשל התקררות שוק הדיור".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully