וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיראק הורה לחקור כיצד פורסם המסמך על מות בן לאדן בעיתון צרפתי: "הופתעתי מההדלפה"

סוכנויות הידיעות

23.9.2006 / 18:56

משרד ההגנה: המסמך קיים אך לא ניתן לאשר את תוכנו



נשיא צרפת, ז'אק שיראק, אמר היום (שבת) כי "הופתע מעט" מהדלפתו של מידע שהופיע במסמך של המודיעין הצרפתי ולפיו מנהיג אל-קאעדה, אוסאמה בן לאדן, מת מטיפוס בחודש שעבר בפקיסטאן. שיראק אמר גם כי המידע לא אומת בשום צורה וכי ביקש משרת ההגנה, מישל אליו-מארי, לחקור כיצד פורסם המסמך בעיתון "ל'אסט רפובליקן" הצרפתי.



משרד ההגנה של צרפת סירב לאשר או להכחיש את הדיווח. עם זה, נמסר כי תיפתח חקירה "לאתר את מקור ההדלפה, שהיא עבירה פלילית". שעות מספר לאחר מכן מסר משרד ההגנה הבהרה נוספת לפיה מסמך כזה אכן קיים אך לא ניתן לאשר את תוכנו. מומחה של הממשל האמריקאי לטרור, שסירב להזדהות, אמר כי "היו כמה דיבורים על כך" שבן לאדן מת. גם הוא סירב לאשר את הידיעה שפורסמה בעיתון הצרפתי.



הידיעה שפורסמה במקומון הצרפתי, "ל'אסט רפובליקן", מצטטת דו"ח של השירות החשאי של צרפת, ולפיו בן לאדן מת לפני כחודש מטיפוס בפקיסטאן. "ל'אסט רפובליקן" הדפיס, לטענת עורכיו, העתק של דו"ח המתוארך ל-21 בספטמבר, בו נכתב כי מידע שאספו הרשויות בסעודיה מצביע על כך שמנהיג אל קאעדה נפגע מסוג קשה של חיידק טיפוס שהוביל לשיתוק חלקי של אבריו הפנימיים ולמוות.



"לפי מקור אמין בדרך כלל שירותי המודיעין הסעודיים משוכנעים עתה כי בן לאדן מת", נכתב בדו"ח המצוטט בעיתון. הדו"ח הוגדר כמסווג והיו עליו ראשי התיבות של השירות החשאי הצרפתי. עוד נכתב בידיעה כי סעודיה קיבלה מידע ראשוני על כך ב-4 בספטמבר וניסתה לאסוף מידע נוסף לפני פרסום הודעה רשמית על מותו של בן לאדן.



בכיר במשרד החוץ של אפגניסטאן אמר כי הוא "סקפטי בנוגע לאמיתות המסמך".



בקלטת שמע שפורסמה באתר סעודי בינואר אמר בן-לאדן כי העלאת רמת האבטחה בארה"ב אינה הסיבה לכך שאל-קאעדה לא תקף אותה מאז 11 בספטמבר 2001. הסיבה האמיתית, לדבריו, היא "שיש מבצעים שזקוקים להכנה". עם זאת הוסיף כי "המבצעים מתרחשים בבגדאד ואתם תראו אותם בביתכם, ברגע שנסיים להכין אותם, בעזרת האל. תסמכו עלי. עדיף לא להילחם במוסלמים על אדמתם".



מנהיג אל-קאעדה גם הדגיש כי הוא מציע לאמריקאים הפסקת אש. "אנו מציעים לכם הסכם ארוך טווח עם תנאים הוגנים", אמר בן-לאדן. בן-לאדן גם לעג לנשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, על שאינו מבין את רחשי הלב של הציבור האמריקאי, שמעוניין בהסגת הכוחות מעיראק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully