וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחג: הודעות SMS עברו באיחור של 24 שעות

ערן גבאי

25.9.2006 / 7:30

הערכה: 35 מיליון מסרונים נשלחו בראש השנה. בשנה נשלחות כ-3.3 מיליארד הודעות

חשבתם ששליחת הודעת טקסט בטלפון הסלולרי אורכת שניות? תחשבו שוב. עקב העומסים על רשתות הסלולר בערב החג, שליחת הודעה נמשכה לעתים אפילו יממה.

אם בשנת 490 לפני הספירה רץ השליח האתונאי פידיפידס 42 קילומטרים כדי לספר על ניצחון היוונים על הפרסים בקרב מרתון, ומת - הרי שהיום, 2,500 שנה אחר כך, מרבית אוכלוסיית המערב מעבירה הודעות בתוך שניות באמצעות הטלפון הסלולרי, בשליחה פשוטה ומהירה של SMS. בעולם עוברות בשנה כטריליון הודעות SMS, שמייצרות הכנסה של כ-50 מיליארד דולר למפעילי הסלולר.

עומסים רבים על רשתות הסלולר החלו ביום חמישי בערב והקשו על העברת ההודעות. לפי הערכות, בערב החג ובחג נשלחו יותר מ-35 מיליון הודעות SMS, שהן הכנסה של כ-15 מיליון שקל עבור חברות הסלולר. לפי הערכה, כ-17 מיליון הודעות נשלחו ביום שישי לבדו. חלק לא מבוטל מההודעות שנשלחו ערב החג התעכבו בין כמה דקות לחצי שעה עד שהתקבלו בצד הנמען. חברות הסלולר אישרו את העובדה שהיו עומסים כבדים על הרשתות בערב החג.

השיא שדווח היה של כמעט 24 שעות מרגע שליחת הודעת SMS מרשת סלקום לרשת פלאפון ועד קבלתה. במקרה נוסף, הודעה שנשלחה גם היא מרשת סלקום לרשת פלאפון הגיעה ליעדה באיחור של 19 שעות.

גם במלחמת לבנון השנייה סבלו רשתות הסלולר מעומסים חריגים. גם אז אף רשת של חברת סלולר לא קרסה, אך החברות ביצעו מהלך יזום של הפחתה הדרגתית בפעילות לא הכרחית במתגים באזור הצפון. החברות קראו אז לציבור לעשות שימוש בהודעות SMS במקום לשוחח, כיוון שכך, לטענתן, נמנע עומס מיותר על הרשתות.

ברכה אלקטרונית

ה-SMS מחליף בשנים האחרונות את ברכות החג, וגם מנויים שאינם מרבים להשתמש בשירות באופן שגרתי שולחים ומקבלים SMS במהלך החגים. אם ביום רגיל נשלחות בישראל, על פי הערכות, כ-9 מיליון הודעות SMS בממוצ, הרי שבמהלך יום שישי בערב החג הוכפל המספר.

חברות הסלולר בישראל רושמות כיום כ-6%-8% מסך הכנסותיהן - שהם כ-900 מיליון שקל בשנה - משירותי ערך מוסף ותוכן, ובהם SMS. ההכנסה של חברות הסלולר משירותי SMS נאמדת בכ-650 מיליון שקל בשנה, שהם כ-4% מסך ההכנסות בענף. הכנסה זו צומחת בקצב של עשרות אחוזים בשנה.

לפי הערכות, בישראל נשלחות מדי שנה כ-3.3 מיליארד הודעות SMS. ההודעות נמצאות בשימוש בישראל כשמונה שנים, אך רק ב-2002 - כשהתאפשר לראשונה הממשק בין הרשתות של המפעילים השונים - החל היקף שליחת ההודעות לצמוח באופן משמעותי. ב-2002 נשלחו כ-1.3 מיליארד הודעות, ב-2003 כ-1.5 מיליארד, ב-2004 ההערכה היא שהמספר הגיע ליותר משני מיליארד. ב-2005 נרשמה קפיצה לכ-3.3 מיליארד הודעות.

סיכום שנתי היקף שליחת ההודעות השנתי עומד על כ-3.3 מיליארד הודעות, והוא גדל מדי שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully