וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי העניין בתדיראן קשר מכרו כ-4.9% מהון המניות למשקיע זר תמורת 16 מיליון שקל

גולן פרידנפלד

5.8.2001 / 16:02

העסקה נערכה על פי שווי של 77 מיליון דולר - גבוה בכ-25% ממחירה בשוק בעת ביצוע העסקה; בשעה זו מזנקת המניה ב-7.6%

תדיראן קשר מדווחת היום כי בעלי העניין בחברה מכרו 4.9% מהון המניות שלהם למשקיע זר תמורת כ-16 מילין שקל. העסקה נעשתה במחיר של 30 שקל למניה שהיה גבוה ב-25% ממחיר השוק בעת ביצוע העסקה. בשעה זו עולה המניה בשיעור של 7.6%.

החברה גייסה לפני כשנה סכום של 10.5 מיליון דולר לפי שווי חברה של 80 מיליון דולר שהיה נמוך בכ-64% מהערכת השווי שנערכה לחברה בזמנו. נכון להיום נסחרת החברה לפי שווי של 61 מיליון דולר, הנמוך ממחיר ההנפקה ב-23%. העסקה משקפת לחברה שווי של כ-77 מיליון דולר.

בעלי העניין העיקריים בתדיראן קשר הם קבוצת שמרוק, קרן פימי, שבשליטת בנק המזרחי ומנכ"ל החברה, חזי חרמוני, המחזיק כ-5% מהון המניות. ההערכות הן כי כל אחד מהשלושה מכר חלק מאחזקותיו למשקיע הזר, שנתפס בחברה כמשקיע אסטרטגי.

סמנכ"ל הכספים בחברה, נחמיה שיף, מסר כי מדובר בשקיע הפעיל מאוד בשווקים בהם פועלת החברה, וכי הוא מצא לנכון להשקיע בחברה מתוך אמונה במוצריה.

ברבעון הראשון הגדילה החברה את שורת המכירות שלה בשיעור של 6.2% ל-153.2 מיליון שקל. הגידול במכירות נובע בעיקר מהעלייה במכירות לאירופה ולארה"ב, שקוזזה חלקית על ידי ירידה במכירות לאמריקה הלטינית.

ה-EBITDA (רווח לפני הוצאות מימון, פחת והפחתות מסים על הכנסה) הסתכם בכ-32 מיליון שקל ברבעון, ומהווה כ-20% מהמכירות. בחברה כמו תדיראן קשר מקבל ה-EBITDA משנה תוקף, שכן החברה מפרישה סכומים ניכרים בגין פחת והפחתות. סכום של כ-83.8 מיליון שקל מופחת בגין עודף עלות הרכישה של חברת תדיראן קשר על פני 3 שנים, ו-322 מיליון שקל מופחתים על פני עשר שנים אחר כך. בנוסף, מפחיתה החברה סכום של 17.3 מיליון שקל בגין רכישת הפעילות של חברת מובט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully