וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הביקורת בהסתדרות הלאומית: על המנכ"ל יצחק רוסו לפרוש

חיים ביאור

25.9.2006 / 9:03

דובר הלאומית: מדובר בהחלטה לא חוקית שיזמו מתנגדיו, והתקבלה על רקע יריבות פוליטית



שניים מתוך שלושת חברי ועדת הביקורת של הסתדרות עובדים לאומית קבעו ערב החג כי מנכ"ל הסתדרות עובדים לאומית, יצחק רוסו, אינו רשאי להמשיך בתפקידו. את ההחלטה קיבלו חברי הוועדה, אילן לביא ומשה רוזנטל, בניגוד לדעתו של יו"ר הוועדה גיל קמחי, הנחשב למקורב לרוסו.



השניים אמרו כי רוסו אינו יכול לכהן כמנכ"ל הסתדרות עובדים לאומית ולהמשיך להשתמש במשאבי הארגון. בנימוקיהם צויין כי היחסים בינו לבין ההסתדרות הלאומית מנותקים והוא מקבל את שכרו מחברת סלע (חברה בת של הלאומית העוסקת בבנייה ותחזוקת מבנים).



עוד החליטו שני חברי ועדת הביקורת כי ייבדקו כל התשלומים העוברים מחברת סלע להסתדרות עובדים לאומית, וכי ייבדק אם שכרו של רוסו בחברת סלע מוצדק, לנוכח היקף פעילותה המצומצם של החברה.



בתגובה אמר דובר הסתדרות עובדים לאומית: "רוסו הוא מנכ"ל הסתדרות עובדים לאומית. ההחלטות שקיבלו שני חברי ועדת הביקורת אינן תקפות, מכיוון שהישיבה לא זומנה על ידי יו"ר ועדת הביקורת כפי שקובע התקנון". עוד אמר הדובר, כי שני חברי הוועדה שקיבלו את ההחלטה נגד רוסו הם עובדי קופת חולים לאומית, שיושב הראש שלה הוא מיקי צולר - הנחשב ליריבו של רוסו.



היחסים המתוחים בין רוסו לצולר נוצרו על רקע הבחירות לתפקיד יו"ר הסתדרות עובדים לאומית הצפויות ב-2007. רוסו מתכוון להתמודד בבחירות אלה ומולו יתמודד יואב סמחי, יו"ר ועד עובדי קופת חולים לאומית הנתמך על ידי אנשיו של צולר. היחסים המתוחים הולידו גם פניות למשרד מבקר המדינה,, כדי שיבדוק עסקות פיננסיות שבהן מעורבת הסתדרות העובדים הלאומית.



על רקע היריבות בין צולר לרוסו מגבירה הסתדרות עובדים לאומית את צעדי ההתנתקות מקופת חולים לאומית. יו"ר הסתדרות עובדים לאומית, אנשל אשכנזי, וכמה חברי ועדים המזוהים עם רוסו, שלחו ביום חמישי מכתב למבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, ולשר הבריאות, יעקב בן יזרי.



במכתב התריעו על כך שבמועצה הארצית של הסתדרות עובדים לאומית מכהנים 19 נציגים של קופת חולים לאומית, שבחלקם הגדול הם בכירים בקופה, כגון המנכ"ל נסים אלון והיו"ר צולר.



בתגובה אמר דוברו של צולר: "19 חברי המועצה מכהנים בגוף זה לא מתוקף היותם בעלי תפקידים בקופת חולים לאומית, אלא כנציגים של עובדי קופת חולים לאומית, שהם קבוצת העובדים הגדולה ביותר החברה בהסתדרות עובדים לאומית".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully