וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג ירד ל-4.32 שקלים

טל לוי

25.9.2006 / 15:31

לאומי: לא מן הנמנע לראות את הדולר שב לרמת ה-4.40 שקלים בטווח בינוני בשל תנועות ספקולנטים


יום המסחר הראשון לשנת תשס"ז נפתח בסימן התחזקות נוספת של השקל לעומת הדולר. המטבע האמריקאי איבד היום 0.12% ושערו היציג נקבע על 4.323 שקלים - שפל של יותר משנה וחצי. היורו הוסיף 0.25% ושערו 5.521 שקלים. היום, בשעה 18:30, צפוי נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, להכריז על גובה הריבית במשק וההערכות הן כי זו תוותר ללא שינוי ברמה של 5.5%.

מטבעות השווקים המתפתחים צנחו ביום שישי על רקע בעיות גיאו-פוליטיות וחששות כי האטה חדה בצמיחה בארה"ב תפגע בביקוש הגלובלי לסחורות. הראנד הדרום אפריקאי צנח לשפל של יותר משלוש שנים מול הדולר. הריאל הברזילאי ירד לרמה הנמוכה ביותר שלו זה כשלושה חודשים. הלירה הטורקית והקרונה האיסלנדית רשמו גם הם ירידות חדות.

הפעם האחרונה בה רשם הדולר שער נמוך יותר היתה במארס 2005, אז נסחר סביב רמה של 4.30 שקלים - רמה דומה לזו שנרשמה גם ביוני 2003, כך שככל הנראה מדובר ברמת תמיכה טכנית חזקה למטבע האמריקאי.

"הבוקר נרשמו מעט מכירות של הדולר שהורידו את שערו מעט מתחת לרמה בה נקבע ביום שישי", אמר מנהל חדר עסקות מט"ח בבנק לאומי, אילן ויסקין. "התשואות על איגרות החוב בארה"ב ירדו בסוף השבוע באופן משמעותי והן משלימות ירידה של 0.25% מאז ספטמבר. ירידת התשואות (כלומר עלייה במחיר האג"ח) צפויה להשפיע לטובה גם על השחרים הישראליים". בשלב זה, מציעות איגרות החוב האמריקאיות תשואה של 4.57% לעומת ריבית פדרלית של 5.25%.

ויסקין מציין גם הוא את הירידות בשווקים המתעוררים: "מתחילת ספטמבר, נחלש הראנד הדרום אפריקאי בכ-5% והוא מתאושש הבוקר בשיעור קל. גם המטבע הטורקי שספג ירידות, מתאושש אבל באופן מינורי למדי". הסיבה העיקרית להיחלשות בשווקים אלה היא ירידה במחירי הסחורות - ענף היצוא העיקרי של מדינות אילו.

"רמת ה-4.30 שקלים מהווה תמיכה חזקה כאשר תמיכה טכנית נוכחית ניתן למצוא ברמה של 4.325 שקלים", אמר ויסקין. להערכתו, לא מן הנמנע לראות את הדולר שב לרמת ה-4.40 שקלים בטווח בינוני בשל הספקולציות המתנהלות בשוק המט"ח העולמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully