וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דב ילין: השפעת שינוי הריבית באג"ח הלא סחיר על תשואות קופות הגמל - זניחה; תפחית רק 0.1% מתשואות ספטמבר

אסף רותם

25.9.2006 / 11:29

דוד ידיד, מנכ"ל בקופות של אקסלנס: מי שהצטיידו בכמות גדולה של אג"ח בדרוג נמוך עשויים להיפגע



דב ילין, מנכ"ל משותף בילין-לפידות, ודוד ידיד, מנכ"ל קופות הגמל של אקסלנס נשואה, תמימי דעים: השפעת שינוי הריבית באג"ח הלא סחיר על תשואות קופות הגמל - זניחה.



חברת "שערי ריבית" עידכנה ב-14 בספטמבר את הפרמיה השלילית שהיא מעניקה לשוק הלא סחיר לעומת השוק הסחיר במודל שלה. מאז אפריל 2005, מחויבים הגופים המוסדיים לשערך את מחירי הנכסים הלא סחירים שהם מחזיקים בהתבסס על ציטוט שערי הריביות של "שערי ריבית". כאשר התשואה שמעניקה האג"ח גבוהה יותר, שוויה כנכס בעבור הקופה יורד, ולפיכך עדכון הפרמיה כלפי מעלה לאג"ח בלתי סחירות גרם לשערוך חד פעמי שהפחית את שווי נכסי הקופות ב-15 בספטמבר.



הדבר פגע בקופות הגמל - הרוכשות הגדולות ביותר של אג"ח מסוג זה - משום שחישוב התשואות של איגרות החוב מחושב על ידי חישוב שווי הנכסים לעומת שווי הנכסים ביום הקודם. עם זאת, לדברי לפידות וידיד, הפגיעה היא זניחה. זאת, משום שמי שרוכש את איגרות החוב הלא סחירות, מחזיק אותן לרוב עד לפידיון וההשפעות בדרך מקוזזות עם הרווח הסופי שנרשם בפידיון. במילים אחרות, התשואה לפידיון מתעלמת מהשפעות בדרך למי שמחזיק את האיגרת עד לפדיונה.



דב ילין, שהקופות שבניהולו השיגו תשואה של 1.08% באוגוסט: "אנחנו מחזיקים 15% אג"ח לא סחירות, שזה נמוך מהממוצע של בתי ההשקעות האחרים. לפי האומדנים הראשוניים שלנו, מדובר על פגיעה זניחה, שתפחית רק 0.2%-0.1% מתשואות חודש ספטמבר".



ידיד, שהקופות שבניהולו השיגו תשואה של 0.71% באוגוסט: "הפגיעה יכולה להיות בעיקר עבור מי שהצטיידו בכמות גדולה של אג"ח בעלות דירוג נמוך. מהבדיקות שעשינו, מדובר בהשפעה זניחה לחלוטין על הקופות של אקסלנס".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully