וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן השקעות הנדל"ן הראשונה בישראל, ריט 1 שבשליטת אקסלנס-נשואה, גייסה 174 מיליון שקל

טל לוי

25.9.2006 / 12:34

הקרן תחלק 90% מרווחיה כדיווידנד והמחזיקים יזכו להטבת מס



הקרן ריט 1 שבשליטת אקסלנס-נשואה גייסה 174.2 מיליון שקל מהציבור - סכום אשר מצטרף להון פרטי שגייסה החברה במהלך אפריל השנה, ואשר הסתכם ב-140 מיליון שקל. המכרז לציבור הסתיים בחיתום יתר של כ-175%, כאשר המזמינים במכרז נענו באופן חלקי בהקצאה של כ-57% מהזמנתם.



באקסלנס מציינים, כי בקרן השקיעו שורה ארוכה של גופים מוסדיים מישראל ולאחר ההנפקה הנוכחית, אשר הובלה על ידי אקסלנס חיתום, עומד הונה העצמי של ריט על כ-315 מיליון ש"ח, מהם כ-140 מיליון ש"ח הושקעו בנכסים מניבים והיתרה, כ-175 מיליון ש"ח, הינה נזילה להשקעה.



לאחר ההנפקה, על פי מגבלות המינוף המוטלות על הקרן על פי חוק, יכולה הקרן לרכוש נכסים עד להיקף כולל של כ-750 מיליון ש"ח, הווה אומר - יכולת רכישה של כ-610 מיליון ש"ח נוספים מעבר לנכסים שבבעלותה כיום. בשלב זה ריט 1 הינה קרן ההשקעות במקרקעין הראשונה והיחידה שפועלת בשוק ההון הישראלי. חברת הניהול של ריט 1 נשלטת בידי דרור גד, (22.5%), אקסלנס השקעות (52.5%) ושמואל סייד (25%) שיהיה מנכ"ל חברת ריט 1.



מהי קרן Reit?



מנגנון הפעולה של קרן הריט פשוט למדי: החברה רוכשת נכסי נדל"ן המניבים לה שכר דירה, שאותו היא מחלקת למשקיעים. בשונה מחברת נדל"ן בורסאית רגילה, מתחייבת הקרן לחלק מדי שנה 90% מרווחיה כדיווידנד. למעשה מדובר בקרן המספקת תזרים מזומנים קבוע יחסית, המבוסס על שכר הדירה שהיא גובה. מי שרוכש דירה לצרכי השקעה נושא במספר סיכונים, שהעיקריים שבהם כוללים ירידה בשכר הדירה בשל תנאי השוק, האפשרות "להיתקע" עם דייר בעייתי והחשוב מכל: העובדה שמכירת ורכישת דירה הם תהליך ארוך שפירושו למעשה כסף בלתי נזיל.



היתרון שמספקת השיטה היא ניהול מקצועי שאמור לסייע לקרן לבחור את הנכסים שיניבו את שכר הדירה הגבוה ביותר. יתרון נוסף הוא הנזילות: יחידות ההשתתפות בקרן נסחרות בבורסה ומכירתן וקנייתן פשוטים. העובדה שהקרן רוכשת סדרת נכסים במיקומים שונים מאפשרת להקטין את הסיכון, שכן אין תלות בנכס ספציפי אלא במספר רב של נכסים. סוכריה נוספת היא הטבת המס הניתנת למי שמחזיק ביחידות השתתפות.



הרעיון בבסיס מיסוי קרן השקעות במקרקעין הוא שקיפות. שלטונות המס רואים את בעל המניות כאילו הוא מחזיק ישירות בקרקע, כלומר במקום מיסוי דו-שלבי ברמת הקרן כהכנסה מדמי שכירות וברמת בעל המניות מדיווידנד, נקבע מיסוי חד-שלבי, רק ברמת בעל המניות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully