וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליהמן ברדרס: הירידה בטבע בגלל וול-מארט - מוגזמת

שירלי יום-טוב

25.9.2006 / 13:54

מחיר היעד: 47 דולר - גבוה ב-42% ממחיר טבע בשוק. המניה עולה 2.3% בתל אביב

בנק ההשקעות ליהמן ברדרס סבור שהתגובה הקשה של מניית טבע להודעת וול-מארט מיום חמישי האחרון על חיתוך מחירן של כ-290 תרופות - היתה מוגזמת. האנליסט ריצ'רד סילבר כתב ביום שישי כי "כשהמניה נסחרת במכפיל אטרקטיווי של 15 על הרווח הצפוי השנה, אנו ממשיכים להמליץ על רכישת מניית טבע, במיוחד עבור משקיעים לטווח ארוך".

ביום חמישי הודיעה רשת הענק האמריקאית, וול-מארט, על חיתוך מחירן של כ-290 תרופות, בהן פופולריות כמו סוגים שונים של אנטיביוטיקה, משככי כואבים ומורידי חום. וול-מארט מתכוונת להציע תרופות אלה במחיר של 4 דולרים למרשם למשך 30 יום, בתחילה באזור מדינת פלורידה. החשש שעלה ביום חמישי הוא שהמהלך עשוי להוביל ללחץ על הספקים להוריד את מחירן של התרופות, ולכן שצעד זה יפגע לבסוף גם במקור הראשון של שרשרת האספקה - החברות הגנריות המייצרות תרופות.

בליהמן סבורים שלא כך הדבר. "הודעת וול-מארט העלתה חששות גדולים מדי שאנו לא שותפים להם ממספר סיבות. ראשית, וול-מארט אמרה בשיחת ועידה שקיימה ביום חמישי כי אין בכוונתה ללחוץ על הספקים שלה להוריד מחירים, וכי היא מצפה שהמהלך שהיא יזמה יעלה את היקף המכירות של תרופות גנריות ברשת, ויתרום להורדת עלויות לוגיסטיות בתוך הרשת. נראה לנו שעיקרה של היוזמה הזו הוא הרצון לשפר את תדמיתה הפגועה של הרשת.

בנוסף, התוכנית תתרחב למדינות אחרות רק אם היוזמה תצליח בפלורידה. בינתיים אנו מזהים כמה מכשולים, בהם פריסה קטנה יחסית של חנויות וול-מארט ביחס לרשתות אחרות כמו Walgreen, מה שאומר שלא כל אוכלוסיית המטרה אליה מכוונת וול-מארט (אנשים ללא ביטוח רפואי, המהווים כ-16% מהאוכלוסייה בארה"ב) יגיעו לחנויותיה", כותבים בליהמן.

ליהמן חוזר על המלצת "משקל יתר" למניית טבע, עם מחיר יעד של 47 דולר ? 42% מעל מחיר הנעילה ביום שישי בוול סטריט. במסחר בתל אביב עולה המניה ב-2.3% בעוד שפער הארביטראז' מול מחיר הנעילה בניו יורק ביום שישי היה 1% בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully