וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמפייר אונליין מתעניינת ברכישת מעריב

רוני קורן-דינר

25.9.2006 / 14:55

המגעים שנוהלו לפי שווי של 130 מיליון דולר עדיין לא הבשילו לכדי עסקה. אמפייר אונליין עשתה את הונה משיווק הימורים ברשת

חברת אמפייר אונליין, שבשליטת הישראלי נעם לניר, היא המתעניינת ברכישת 90% ממניות "מעריב". כך נודע ל-TheMarker. החברה ניהלה עם עופר נמרודי, מו"ל "מעריב", מגעים לרכישת קבוצת הכשרת היישוב, ובאמצעותה תיכננה להשתלט על העיתון. בשלב זה, המגעים עדיין לא הבשילו לכדי עסקה, אולם מקורבים למשא ומתן ציינו כי שווי החברה כפי שנגזר מהמשא ומתן הוא 130 מיליון דולר - 15% יותר משווי החברה בבורסה. לא ניתן היה להשיג את תגובתו של לניר לידיעה.

בחודשים האחרונים בוחן נמרודי את מכירת השליטה ב"מעריב" ומנהל מגעים עם כמה גורמים במקביל. המו"מ מתנהל על אחזקות בעלי המניות ב"מעריב": (61.7%), ולדימיר גוסינסקי (27.2%) ועופר נמרודי, שמחזיק ב-1.1%. יתרת האחזקות בסך 9.9% מוחזקים בידי הציבור. ככל הידוע, בראש קבוצת משקיעים אחת שהביעה עניין ברכישה עומד איש העסקים חיים סבן, מבעלי השליטה בבזק ובזכיינית ערוץ 2 קשת. הקבוצה השנייה היא חברת אמפייר אונליין שבשליטת לניר. סבן הכחיש, כי הביע עניין ברכישת "מעריב".

חברת אמפייר אונליין משווקת הימורים ברשת. החברה, הנסחרת בלונדון, סיימה את 2005 ברווח של 40 מיליון דולר וצפויה לסיים את השנה הנוכחית ברווח של 37 מיליון דולר.

עיתון "מעריב" נמצא במשבר מתמשך, ונערך להליך פיטורים נרחב, שיקיף את כל מחלקות העיתון, המקומונים ועסקי הקבוצה הנוספים. ההפסד הנקי של "מעריב" ברבעון השני של 2006 זינק ל-22.5 מיליון שקל לעומת רווח של 385 אלף שקל, שרשם "מעריב" ברבעון המקביל אשתקד, כך עולה מדו"חות החברה שפורסמו ב-31 באוגוסט. מתחילת 2006 רשם "מעריב" הפסד נקי של 39.5 מיליון שקל - פי 3.4 מהפסדיו במחצית הראשונה של 2005.

בסקר TGI האחרון עלה, כי החשיפה לעיתונים היומיים ממשיכה לרדת. החשיפה לגיליון יומי ממוצע של מעריב ירדה מ-22.4% ל-20.4%, והחשיפה לגיליון סוף השבוע של "מעריב" ירדה מ-28.2% ל-25.3% - בהתאם למגמת ירידה של כ-10% בגיליונות סוף השבוע.

נמרודי הכחיש אתמול, כי ניהל משא ומתן כלשהו על מכירת מניות, ובאשר למידע על לניר לא ניתן היה להשיג את תגובתו. "לא ידוע לי על משקיעים המבקשים לרכוש אחזקות בעיתון ולא דיברתי בעניין עם איש", אמר אתמול נמרודי. "הודענו על שינויים אסטרטגיים בעקבות ההפסד במחצית השנה. 'מעריב' לא נמצא בקשיים. יש לו עדיין 50 מיליון דולר במזומן בקופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully