וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק שתי חברות ניגשו למכרז תעודות הזהות החכמות של הממשלה למרות ש-27 קנו טפסי הרשמה

ליאור הנר

25.9.2006 / 15:01

הצפי במשרד האוצר הוא שגם אם המכרז החדש לא יכשל המפסידה תעתור לבג"צ על מנת לבטלו



בסוף השבוע שעבר היה המועד האחרון להגשת טפסים במכרז תעודות הזהות הדיגיטליות של הממשלה. המכרז התבצע על ידי משרד הפנים ולפי הערכות גורמים בממשלה, 27 חברות שונות קנו את טפסי ההרשמה ב-10,000 שקל אך רק שתיים הגישו אותם, HP ו-SC2. במכרז הקודם זכתה HP, אך היא לא יכלה לממש את הזכייה בגלל החלטת בית משפט, ואז חברה אליה SC2. ההערכות הן שבמכרז הנוכחי HP תשתף פעולה עם דפוס בארי.



תנאי המכרז הקשים דורשים, בין היתר, שהקניין הרוחני בבסיס הטכנולוגיות של תעודות הזהות יוצג בפני גורמים בממשלה. בנוסף, על התעודות לעבור תקינה של גופים בחו"ל. שילוב שתי הדרישות הללו הוציא את רוב החברות מהמרוץ, עוד לפני שהתחיל. לדברי מקורות במשרדי הממשלה, אם אחת החברות תזכה, תעתור השנייה לבג"צ ותגרום לעיכוב נוסף ביישום התעודות החכמות.



המכרז המקורי הוצא על ידי הממשלה כבר לפני כ-6 שנים, במתכונת של החזר הוצאות באמצעות חקיקה שהיתה אמורה לכלול אגרה שתיגבה מהאזרחים. המכרז נפסל בשל ערעור של EDS, אחת המשתתפות, ורק באוגוסט 2005 הוצא מחדש. מאז עבר המכרז מספר דחיות על מנת לעזור לחברות המתמודדות לעמוד בתנאי הבסיס. למרות זאת, חברות רבות ומוכרות לא ישתתפו במכרז, וביניהן יבמ, נס, טלדור, מוטורולה, ECS, מלמ ותים.



במשרד האוצר, שאמור להיות מושפע ישירות מהמכרז, נשמעים קולות ביקורת שמסמנים גם את הגלגול הנוכחי של המכרז ככישלון מועד. הכרטיסים החכמים אמורים לאפשר הזדהות של אזרחים בפני מערכות תשלום ומידע של פרויקט ממשל זמין, אותו מוביל משרד החשב הכללי. למרות ההצלחה של חברות ישראליות כמו OTI בתחום, דווקא בישראל יישום של מערכת הזדהות דיגיטלית נכשל פעם אחר פעם. ההערכה במשרד האוצר היא שיישום התעודות לא יצלח גם הפעם, ותעודות הזהות הישנות ילוו אותנו עוד מספר שנים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully