וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזק החליטה שלא למכור את וואלה!

ערן גבאי

25.9.2006 / 15:38

בזק עשויה לבחון השקעות משלימות נוספות כדי לחזק את זרוע התוכן שלה

בבזק החליטו לחזק את פעילות התוכן של החברה ולזנוח את הרעיון למכירת האחזקות בחברת וואלה! (44.5%). למרות שבמשך כל החודשים האחרונים התנהלו שיחות בין בזק לבין קבוצת "הארץ" בניסיון להשלים עסקה למכירת האחזקות של בזק בינלאומי בפורטל וואלה! - כשבכירי בזק טוענים בכל הזדמנות שוואלה! אינה נחשבת עוד כאחזקה אסטרטגית של הקבוצה - הוחלט בהנהלת החברה לשנות את האסטרטגיה.

ההצהרות שהשמיעו בכירי בזק, מי באופן פומבי ומי בשיחות סגורות, באשר ליכולת של בזק לנהל ולקדם את עסקי התוכן, לא מותירים מקום לספק - בעלי המניות הם אלה שדחפו את ההנהלה להמשיך ולשמר את וואלה! כחלק מפעילות התוכן של הקבוצה. ידוע כי הקרן אייפקס לא הביעה התנגדות למכירת האחזקות בוואלה! במחירים שהוצעו לבזק, והיה זה חיים סבן מי שבחר לשמור על פעילותה של וואלה! תחת קבוצת בזק.

כבר עם כניסת אייל המדיה סבן להשקעה בבזק, במסגרת קבוצת המשקיעים לצד אייפקס ומורי ארקין, הועלו הערכות כי סבן יעדיף לחזק את זרוע התוכן של הקבוצה, ולמנף את הפעילות באמצעות קשריו הענפים בתחום. אלא שמאז כניסתו לא הורגשה פעילות או התקדמות חריגה בתחום, לא ב-YES, שהיו מי שחשבו כי תהפוך לזרוע אסטרטגית מובילה בקבוצה, ולא בוואלה!. עם זאת, סבן הוא זה שהכריע ושיכנע את הנהלת בזק להמשיך ולשמר את האחזקה בוואלה!, למרות שחברי הנהלה טענו באוזניו כי הם אינם יודעים לנהל פעילות תוכן כמו זו של וואלה!.

כעת יתבצע בבזק ניסיון נוסף להגיע לסינרגיה בין פעילותה של החברה הבת yes לבין פעילות וואלה!, לאחר שניסיונות ראשונים בכיוון זה כשלו בעבר. כמו כן, בזק עשויה לבחון השקעות משלימות נוספות כדי לחזק את זרוע התוכן שלה. המגמה היום בענף היא לבחון חבירה בין ערוצי הטלוויזיה המובילים לבין הפורטלים הגדולים. סבן מחזיק בכ-24% ממניות קשת.

אם רק לאחרונה אמר דירקטור בבזק ל-TheMarker כי "אם לא יאפשרו לבזק להגדיל את האחזקה ב-yes - היא תשקול למכור אותה ולרכוש את פעילות הטלוויזיה של הכבלים", מסתבר שכעת סבן עשה סדר. בזק תמשיך להתמקד בדרישתה לממש את האופציות ב-yes ולהגדיל אחזקתה לכ-58% בחברה, כשלצד דרישה זו היא תתמיד גם בדרישה להחיל לאלתר על הכבלים את עיקרון ההפרדה המבנית, החל עליה.

הניסיון של בזק להסתער כעת הן על תחום התוכן, בכפוף למגבלות הרגולטוריות החלות עליה, והן להתמקד בפעילות הרחבת תשתיות התקשורת שבבעלותה, תואם גם את כוונתה של החברה לפעול במסגרת כניסת הרדיו הדיגיטלי לישראל, הצפוי במהלך 2007. בזק מקווה שיתאפשר לה להקים את הרשת עבור עשרות ערוצי הרדיו שיפעלו על גביו, ושבעתיד תוכל הרשת לשמש לטובת פעילות של העברת שידורי טלוויזיה סלולרית. במקביל, ממשיכה בזק לפתח את השירותים שהיא תדע להציע באמצעות תשתית רשת האינטרנט שלה, ה-ADSL, כשהבולט שבהם הוא אספקת שירותי VOD (וידיאו לפי דרישה) עבור החברה הבת yes.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully