וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: פתיחה חיובית לאחר יומיים של ירידות

עומרי כהן

25.9.2006 / 21:27

אם סיסטמס נגררת לירידה של כ-2% עקב הפחתת המלצה לסנדיסק

בוול סטריט נפתח המסחר בעליות שערים. מדד נאסד"ק עולה ב-0.5% ומדד דאו ג'ונס מוסיף 0.5%. בקרב המניות הישראליות מאבדת אם סיסטמס 2%, לאחר שבנק ההשקעות חתך את המלצתו למניית סנדיסק ל"נייטרלי". טאואר מטפסת ב-7.5% בתגובה לחוזה חדש, ואילו טבע עולה ב-1.5%.

סקירת טרום מסחר

לאחר יומיים של ירידות שערים, בהם התממש מדד נאסד"ק ב-1.5% מרמת שיא של כארבע חודשים וחצי, מצביעים החוזים העתידיים על חזרתן של בורסות וול סטריט למגמה חיובית. זאת, על רקע ירידת מחירי הנפט אל מתחת לרמה של 60 דולר לחבית - לראשונה מאז אמצע פברואר.

בשני ימי המסחר שחתמו את סוף השבוע האחרון, נגמר לשוק המניות האמריקאי האוויר. מדד סטנדרד אנד פור'ס 500 נבלם פעם נוספת בניסיון לפרוץ תמיכה טכנית חזקה ברמה של 1,325 נקודות, ובמקום לטפס לשיאים חדשים של יותר מחמש שנים, התממש ב-0.8%. את הסיבה לכך סיפק מדד פעילות הייצור של אזור פילדלפיה, אשר ירד לראשונה מאז 2003 אל מתחת לרמה של אפס נקודות, והצביע בכך על התכווצות במגזר היצרני שם. נתון זה הגביר את החשש בקרב המשקיעים, כי כלכלת ארה"ב מאטה בשיעור חד יותר ממה שהוערך עד כה.

היום יפורסמו בארה"ב נתוני מכירות הבתים הקיימים באוגוסט, אשר צפויים על פי תחזיות כלכלנים להצביע על המשך התקררותו של שוק הנדל"ן למגורים בארה"ב. על-פי סקר כלכלנים, צפויה ירידה של 1.3% בקצב מכירות הבתים הקיימים לרמה של 6.25 מיליון יחידות בשנה. זאת, בהמשך לירידה של 4.4% שנרשמה ביולי לרמה של 6.33 מיליון יחידות בשנה.

מחיר הנפט הגולמי יורד ב-65 סנט ל-59.9 דולר, לאחר שאיראן אמרה כי היא מוכנה לנהל דיונים על תוכנית הגרעין שלה, דבר שמיתן את החששות מהפרעות באספקת הנפט מהמדינה. לתחושת היציבות באספקת הנפט תרמה גם הודעתה של ענקית הנפט BP כי תחדש את רמת התפוקה המקורית בשדה הנפט פרודהו ביי באלסקה מהר מהמתוכנן.

ביום שישי ירדה מניית סנדיסק (סימול: SNDK) ב-4% מערכה וגררה את אם-סיסטמס לירידה של 4.1% ל-41.7 דולר. גם היום עשויות שתי המניות להילחץ כלפי מטה, לאחר שבנק ההשקעות מריל לינץ' חתך את המלצתו לסנדיסק, מ"קנייה" ל"נייטרלי". לדברי האנליסטים סידני הו וג'ו אושה, הם מתקשים להבין כיצד יוכל שוק רכיבי הפלאש (זיכרון בלתי נדיף) העולמי, לקלוט במהלך שישה עד תשעת החודשים הקרובים את כל היצע השבבים בשוק, וזאת למרות שלדבריהם עשויה המנייה לנוע בטווח הקרוב כלפי מעלה, אם מחירי השבבי הפלאש בטכנולוגיית NAND ישמרו בתקופה הקרובה על יציבות.

בסוף יולי סיכמה סנדיסק על רכישת אם סיסטמס בעסקת מניות, שבמסגרתה תנפיק 0.76368 מניה של עצמה בתמורה לכל מניה של אם-סיסטמס. העסקה, אשר אמורה להיות מושלמת עד סוף 2006, הצמידה הלכה למעשה את מניית אם-סיסטמס למניית סנדיסק, על-פי יחס העסקה.

בבנק ההשקעות ליהמן ברדרס העריכו, כי ירידה של 3.4% שספגה מניית טבע ביום חמישי, בתגובה להודעת וול-מארט על חיתוך מחירן של כ-290 תרופות, היתה מוגזמת. האנליסט ריצ'רד סילבר כתב ביום שישי, כי "כשהמניה נסחרת במכפיל אטרקטיווי של 15 על הרווח הצפוי השנה, אנו ממשיכים להמליץ על רכישת מניית טבע, במיוחד עבור משקיעים לטווח ארוך".גם ב-CIBC סברו כי מדובר ב"רוב מהומה על לא מאומה", והעריכו כי "השוק בילבל את היוזמה של וול-מארט עם תהליך לפיו הלחץ יגבר על היצרניות הגנריות להוריד מחירים. ביום שישי כבר עלתה טבע ב-0.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully