וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף בועת הנדל"ן בארה"ב: מחירי בתים קיימים נפלו באוגוסט לראשונה זה 11 שנים

TheMarker

25.9.2006 / 17:28

המחיר החציוני של בתים קיימים ירד ב-1.7% לעומת החודש המקביל, ל-225 אלף דולר



המחיר החציוני של בתים קיימים בארה"ב נפל באוגוסט לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת - לראשונה זה 11 שנים, ובפעם השישית בלבד ב-30 השנים החולפות, מסר היום איגוד סוכני הנדל"ן של ארה"ב (NAR). המחיר החציוני של בתים קיימים שנמכרו בחודש שעבר ירד ב-1.7% לעומת אוגוסט 2005 - ל-225 אלף דולר.



מכירות בתים קיימים בארה"ב ירדו בחודש שעבר ב-0.5%, לקצב שנתי של 6.3 מיליון, והשלימו בכך נפילה של 12.6% בשנה החולפת. מכירות בתים קיימים מהוות כ-85% מכלל מכירות הבתים בארה"ב. משרד המסחר האמריקאי צפוי לפרסם מחרתיים נתונים על מחירי ומכירות הבתים החדשים בארה"ב.



הכלכלן הראשי של NAR, דיויד לירי, אמר עם זאת כי התיקון במחירי הבתים הקיימים הוא התפתחות מבורכת. "הירידה במחירים הפסיקה את הדימום"" אמר. "המכירות הגיעו לתחתית, והמוכרים סוף סוף הבינו זאת", הוסיף.



בניגוד להערכות כי התקררות שוק הדיור האמריקאי תהיה הדרגתית ומתונה, התחזקו באחרונה הסימנים כי הגיאות שנרשמה בשוק בחמש השנים החולפות - אשר היתה הגדולה ביותר שידעה ארה"ב מעולם - הולכת להסתיים בהתרסקות.



נתונים רבים מצביעים על כך שהקריסה בשוק הנדל"ן האמריקאי כבר נמצאת בפתח. ביטחון הצרכנים נמצא בירידה, מספר הבתים הקיימים העומדים למכירה נמצא בשיא של 13 שנה, מכירות הבתים החדשים נפלו כ-22% בשנה החולפת, והביטחון בענף הבנייה בשפל של 15 שנים.



בועת הנדל"ן לדיור בארה"ב - שמימדיה תפחו ב-10 טריליון דולר בתוך שבע שנים לפי נתוני הבנק הפדרלי - נבעה משני גורמים עיקריים: שערי ריבית נמוכים, אשר עודדו קונים ללוות יותר כסף, ומשקי בית שאיבדו את אמונם במניות לאחר נפילת השווקים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully