וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק המרכזי של הונגריה העלה הריבית ב-0.5% ל-7.75% בניסיון לבלום היחלשות המטבע המקומי

TheMarker

25.9.2006 / 22:11

הפורינט איבד קרוב ל-2% ביומיים, בשבוע שעבר, על רקע ההפגנות בבודפשט



הבנק המרכזי של הונגריה העלה היום את הריבית במדינה ב-0.5% לרמה של 7.75%, בניסיון לבלום את היחלשות המטבע המקומי, הפורינט. זאת, בעקבות העימותים האלימים שפרצו בבודפשט, בין מפגינים לשוטרים, בשבוע שעבר.



כלכלנים צפו העלאת ריבית של 0.25% בלבד לרמה של 7.5%. הריבית בהונגריה היא הגבוהה ביותר מקרב מדינות האיחוד האירופי, לאחר שהבנק המרכזי במדינה העלה את הריבית ב-1.75% בארבע פגישות שקיים מאז חודש יוני.



הפורינט, אשר נחלש במשך ארבעה ימים ברציפות, מאז פרוץ המהומות בהונגריה בשבוע שעבר, איבד מתחילת השנה קרוב ל-9%, וביצועיו השנה הם הגרועים ביותר באירופה לאחרי הלירה הטורקית והקרונה האיסלנדית. עם זאת, בעקבות העלאת הריבית, מתחזק כעת הפורינט ב-0.6% מול הדולר, לשער של 215.58 פורינט לדולר, לאחר שבמהלך שני ימי העימותים בשבוע שעבר איבד 1.7% מול המטבע האמריקאי. מול היורו מתחזק כעת הפורינט ב-0.8% לרמה של 274.84 פורינט ליורו.



הודעת הריבית של הבנק המרכזי של הונגריה היום לא כללה התייחסות כלשהי למהומות שהתחוללו לאחרונה, אולם אנליסטים העריכו כי הן היוו שיקול בהחלטת הבנק להעלות את הריבית בשיעור חד יותר מהצפוי. האירוע שהצית את האש בבודפשט בשבוע שעבר היה נאום מוקלט של ראש הממשלה הסוציאליסט שדלף לתקשורת בהונגריה, שבו הודה ראש הממשלה, פרנץ גיורצ'אני, כי שיקר לבוחריו כדי לנצח בבחירות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully