וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט נסגר מעל ל-61 דולר לחבית - על רקע הערכות כי אופ"ק עשוי לקצץ תפוקתו

TheMarker

25.9.2006 / 22:14

במהלך המסחר כבר נפל מחירו של הנפט מתחת ל-60 דולר לחבית - שפל של חצי שנה



מחיר הנפט הגולמי נסגר מעל ל-61 דולר לחבית, לאחר שהתאושש משפל של חצי שנה שרשם במהלך המסחר. זאת, על רקע הערכות כי ארגון אופ"ק עשוי לקצץ את תפוקתו כדי לבלום את ירידת מחיר הנפט. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בנובמבר נסגרו במחיר של 61.45 דולר לחבית, עלייה של 90 סנט, בבורסת הסחורות של ניו יורק. במהלך המסחר כבר ירד מחיר החוזים מתחת לרמה של 59.52 דולר לחבית, הרמה הנמוכה ביותר מאז ה-8 במארס. מחיר הנפט נמוך כעת ב-22% משיא של כל הזמנים, 78.4 דולר לחבית, שרשם ב-14 ביולי.



נשיא אופ"ק, אדמונד דאוקורו, אמר היום כי הוא נמצא בקשר עם שרי הנפט של 11 המדינות החברות בארגון יצואניות הנפט, האחראי על 40% מתפוקת הנפט העולמית, בעקבות נפילת מחיר הנפט מתחת לרמה של 60 דולר לחבית. דאוקורו, המשמש גם כשר הנפט של ניגריה, הוסיף עם זאת, כי אופ"ק אינו מתכנן לקיים לעת עתה פגישת חירום מיוחדת כדי לדון במכסות התפוקה שלו. ארגון אופ"ק, החליט לפני שבועיים להותיר ללא שינוי את מכסות התפוקה של המדינות החברות בו, ברמה של 28 מיליון חביות נפט ליום. ישיבתו הבאה של הארגון מתוכננת ל-14 בדצמבר.



במהלך המסחר היום נפל מחיר הנפט אל מתחת לרמה של 60 דולר לחבית, לאחר שאיראן - יצואנית הנפט הרביעית בגודלה בעולם והשנייה בגודלה בארגון אופ"ק - הביעה נכונות לנהל דיונים על תוכנית הגרעין שלה, ובכך הרגיעה את החששות מפני הסלמה במשבר בינה לבין ארה"ב, אשר עלולה להביא להפסקת יצוא הנפט ממנה.



הירידה במחיר הנפט מוקדם יותר היום, נרשמה גם על רקע הודעת ענקית הנפט הבריטית BP כי תפוקת שדה הנפט פרודהו ביי באלסקה - שדה הנפט הגדול ביותר בארה"ב - צפויה לשוב בתוך שבוע לרמתה לפני ההודעה על צמצום פעילות השדה בחודש שעבר, בעקבות קורוזיה בצנרת בשדה, אשר אחראי על כ-8% מסך תפוקת הנפט של ארה"ב וכ-0.5% מהתפוקה העולמית.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully