וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: הפועלים ולאומי איבדו עד 1.4%

נתן שבע

26.9.2006 / 17:35

אלביט הדמיה עלתה 2.2%. כי"ל איבדה 0.3% למרות חוזים חדשים בהודו וסין. טבע הוסיפה 1.3%

הבורסה בתל אביב רשמה היום במרבית שעות היום מגמה של דשדוש, כאשר המדדים המובילים נעו מעליות של 0.2% עד ירידות בשיעור דומה. בסיומו של המסחר נותרו המדדים כמעט על כנם, למרות שמניות הבנקים רשמו ירידות של יותר מאחוז.

מדד המעו"ף נותר על כנו ברמה של 821 נקודות, מדד תל אביב 100 עלה 0.1% לרמה של 834 נקודות ומדד תל טק עלה 0.5%. מחזור המסחר היה גבוה יחסית, והסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל.

אתמול הותיר נגיד בנק ישראל סטנלי פישר את הריבית לחודש אוקטובר על כנה, ברמה של 5.5%. אחת הסיבות המרכזיות לכך, היא המשך היחלשותו של הדולר בישראל, שמורידה את החשש מפני עליות מחירים. הדולר המשיך להיחלש היום, אל מתחת לרמה הנמוכה מ-4.32 שקלים.

מניות הבנקים נסחרו במרבית שעות היום בירידות שהלכו והתחזקו עד לכדי כ-2% בשעות הצהרים. בסופו של יום הפועלים השילה 1.4% ולאומי ירדה 1.2%.

כי"ל מרכזת מחזור גבוה - כ-180 מיליון שקל - ואיבדה 0.3% למרות חדשות מעודדות מצד החברה. כי"ל חתמה על חוזה עם לקוחותיה העיקריים - הסינים וההודים - הכוללים עלייה בכמויות לשנים הקרובות. לסינים תספק החברה כמויות הגבוהות בכ-30% מהכמות שסופקה עד כה, בשלוש השנים הקרובות. להודו, תספק כי"ל דשנים - כ-800 אלף טון אשלג - במהלך תקופה של תשעה חודשים, החל מאוגוסט 2006 ועד אפריל 2007, בהשוואה לכ-900 אלף טון אשר סופקו להודו בשנת 2005.

דברי הרגעה מצד אנליסטים לגבי פרשת וול-מארט, המתכננת לחתוך את מחירי התרופות הגנריות בארה"ב, עזרו לטבע לחזור ולטפס בישראל ובארה"ב. המניה עלתה ב-1.3%.

אלביט הדמיה המשיכה לטפס בעוד 2.2% והשלימה זינוק של 4% על רקע הודעת החברה מאתמול על הנפקת החברה הבת פלאזה סנטרס, שמרכזת את פעילות הקניונים באירופה. בנוסף הודיעה החברה על אישור סופי להתחיל לבנות באי אבודה בבודפשט שבהונגריה, בו מתכוונת החברה להקים פרויקט בסגנון לאס וגאס הכולל קזינו ובתי מלון.

אורמת נכנסת לתחום חדש - תחום הפקת הדלק ממוצרים צמחיים או משומן מהחי. החברה תשקיע עד 50 מיליון דולר בהקמת מתקן להפקת דלק על בסיס טבעי ועוד כ-13.5 מיליון דולר במו"פ בשנים הקרובות. המניה הוסיפה 0.6%.

שני חוזים לטאואר ביומיים האחרונים המשיכו לדחוף את המניה גם היום. המניה טיפסה בכ-3.6% והשלימה זינוק של כ-8.5% בשני ימי המסחר האחרונים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully