וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח ביניים: נזקי המלחמה בקרב הרשויות המקומיות והאזוריות בצפון - 404 מיליון שקל

אבי בר-אלי

26.9.2006 / 8:40

הדו"ח בדק את ההוצאות הכלליות, את הצמצום בהכנסות ואת התקציב העתידי שיידרש לשיקום



נזקי המלחמה בקרב 60 מתוך 100 הרשויות המקומיות והאזוריות בצפון הסתכמו ב-404 מיליון שקל - כך לפי דו"ח ביניים שהוצג במרכז השלטון המקומי. הדו"ח מבוסס על סקר שערכה היחידה הכלכלית במרכז השלטון המקומי, ובדק את ההוצאות הכלליות להן נדרשו הרשויות, את הצמצום בהכנסותיהן בתקופת המלחמה ואת התקציב העתידי שיידרש על מנת לטפל בהשלכותיה.







לפי דו"ח הנזקים אשר מקיף את הטיפול בכ-80% מאוכלוסיית תושבי הצפון (כ-1.4 מיליון נפש), עיקר הנזקים לרשויות נגרמו מאובדן הכנסות, שהסתכם ב-260 מיליון שקל ונבע בעיקר מצמצום ההכנסות מארנונה (146 מיליון שקל) ומגביית חיובי המים (34 מיליון שקל). סעיף ההוצאות הכלליות הסתכם ב-100 מיליון שקל, והורכב ברובו מתקצוב המיקלוט (30 מיליון שקל), העסקת כוח האדם (23 מיליון שקל) ומימון הקייטנות (15 מיליון שקל). בפרסום השקיעו הרשויות סך כולל של 2.2 מיליון שקל. בנוסף, הוערך התקצוב העתידי של שירותי הרווחה והסיוע הנפשי ברשויות אלה בסכום כולל של 42.3 מיליון שקל.



עיקרי הממצאים כבר הועברו לידיעת משרד הפנים, ובמרכז השלטון המקומי כבר קבעו כי אם יתקבל סכום הפיצויים, יחולק לפי מספר העובדים היחסי ברשויות או על פי מספר התושבים היחסי בתחומן.



יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית כרמיאל, עדי אלדר: "מדי יום אנו שבים ומגלים נזקים כלכליים נוספים שנגרמו לרשויות כתוצאה מהמלחמה, ויש לתת על כך את הדעת בדיוני תקציב 2007".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully