וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי חברת אבטחה יקבלו 300 אלף שקל לאחר שעבודתם הופסקה עקב הפסד במכרז

חיים ביאור

26.9.2006 / 8:51

העובדים טענו כי החברה נהגה להפריש ממשכורות העובדים תשלום לקרן מתנות שלא כדין



חברת האבטחה והשמירה כפיר ביטחון ומיגון אלקטרוני תפצה בסכום כולל של 300 אלף שקל 32 עובדים שהועסקו בה במעמד של עובדי קבלן. העובדים הגישו נגד החברה תביעה לבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע, בדרישה לקבל ממנה שורה של פיצויים ותשלומים המגיעים להם, לטענתם, עם הפסקת עבודתם בחברה.



כך קבע בימים אלה שופט בית הדין האזורי אילן סופר. בכך השופט נתן תוקף של פסק דין להסכם גישור בעניין הפיצויים, שאליו הגיעו באי כוח העובדים והנהלת החברה.



בעתירה שהעובדים הגישו לבית הדין באמצעות עו"ד אבי טויזר, מומחה לדיני עבודה, נטען כי לעובדים מגיעים פיצויי פיטורים, תשלום עבור ימי חג בהם נאלצו לעבוד, תשלום דמי חופשה ודמי הבראה שלא שולמו להם, תשלום עבור שעות נוספות שעבדו בלא תמורה מלאה ותשלום עבור נסיעות לעבודה וממנה שבוצעו בחלקן על חשבונם.



עוד נטען בעתירה כי החברה נהגה להפריש ממשכורות העובדים תשלום לקרן מתנות שלא כדין ולנכות משכרם דמי ביגוד עבור בגדי עבודה שהיה עליה לספק לעובדים חינם.



את התביעה נגד חברת האבטחה הגישו העובדים לשעבר לאחר שהסתיימה העסקתם במתקני חברת החשמל באשדוד, באמצעות כפיר בטחון ומיגון אלקטרוני. לטענת העובדים, כפיר לא זכתה במכרז שפירסמה חברת החשמל עם תום תקופת ההתקשרות בינה לבין חברת האבטחה ולא דאגה לשבצם תעסוקה אחרת.



בכתב ההגנה שהגישה חברת האבטחה, באמצעות עו"ד דלית ספקטור-כסלו, נטען שיש לדחות את התביעה על הסף מכיוון שבין היתר הוצעה לעובדים עבודה חלופית באמצעות החברה. למרות זאת, היא טענה, העובדים בחרו לעבור לעבוד בחברה מתחרה שזכתה במכרז של חברת החשמל.



הסכם הגישור בין הצדדים נחתם בשבוע שעבר לאחר מו"מ ממושך שנמשך כשנה. עו"ד טויזר הביע אתמול בשם העובדים שביעות רצון מתוצאות ההליך.



גם ההסתדרות הודיעה שהיא רואה בהסכם "ניצחון של עובדי חברת האבטחה שעשוי להשליך על עובדי חברות נוספות בענף כוח האדם הקבלני".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully