וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כי"ל חתמה על חוזי אשלג עם הסינים וההודים

נתן שבע

26.9.2006 / 11:10

תספק 30% יותר מכמות האשלג שסופקה לסין עד כה. החוזה עם ההודים נחתם עד לחודש אפריל 2007

לקוחותיה העיקריים של כי"ל - ההודים והסינים - מגדילים את היקף רכישות האשלג שלהם. כי"ל דשנים, החברה הבת של כי"ל, חתמה על חוזים חדשים לאספקת אשלג, המעידים על הגדלת התחייבות הרכישות של לקוחותיה הגדולים של החברה, בהשוואה לחוזים שנחתמו בעבר.

במסגרת ההסכם שנחתם עם סין, תספק כי"ל למעלה מ-2 מיליון טון אשלג, במהלך תקופה של שלוש שנים, שתחל בינואר 2007 ותימשך עד דצמבר 2009. הסכם זה משקף גידול של 30% בכמות האשלג, בהשוואה להסכם הקודם הצפוי להסתיים בסוף שנת 2006. מחירי האשלג יעודכנו בתחילת כל שנה.

במסגרת ההסכמים שנחתמו עם הודו, תספק כי"ל דשנים לשני לקוחות גדולים - כ-800 אלף טון אשלג - במהלך תקופה של תשעה חודשים, החל מאוגוסט 2006 ועד אפריל 2007. זאת בהשוואה לכ-900 אלף טון אשר סופקו להודו במהלך כל שנת 2005.

הגדלת היקף הרכישות קשורה גם בחידוש משלוחי האשלג בחודשים האחרונים. במחצית הראשונה של השנה נעצרו הביקושים בשוק, בהמתנה לחוזה המחודש שהיה אמור להיחתם בין יצרניות האשלג הרוסיות ללקוחותיה מסין. החוזה של כי"ל עם הסינים נסגר בסופו של דבר בעליית מחיר של 25 דולר לטון אשלג, כאשר המחיר מול הלקוח ההודי נותר על כנו.

אשר גרינבאום, מנכ"ל כי"ל דשנים, אמר בתגובה על חתימת החוזים: "אנו שבעי רצון מכך שחתמנו חוזים אלו עם לקוחות מרכזיים בשווקי היעד שלנו במזרח הרחוק. חוזים אלו הם עדות ליכולתנו לשנע משלוחים גדולים בזמן מהיר לאזור אסיה פסיפיק והודו. הגדלת ההכנסות הנובעת ממשלוחים גדולים אלו, תסייע לנו לפצות על תקופת ההאטה האחרונה שנוצרה כתוצאה מעיכוב בחתימת החוזים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully