וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע האכיפה של משרד התמ"ת: 92% מהמעסיקים שנבדקו הפרו חוקי עבודה

עינב בן יהודה

26.9.2006 / 13:49

שר התמ"ת אלי ישי יבקש תוספת תקציב עבור חיזוק הפיקוח והמודעות על חוקי העבודה



במבצע האכיפה רחב ההקף של משרד התמ"ת שנעשה לאחרונה התגלו 92% מהמעסיקים שנבדקו כמפירים את חוקי העבודה השונים. במסגרת מבצע האכיפה הארצי "חיים בכבוד" הגיעו 300 עובדי משרד התמ"ת מהיחידות השונות ל-17 ישובים, למשימות פיקוח, הדרכה ואכיפת חוקי העבודה השונים, ובכללם הגנת שכר העובד, תנאי עבודה, פיטורין, הטרדה בעבודה, חוק שעות עבודה ומנוחה, עבודת נוער, שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, שכר מינימום ועוד. כמו כן, נבדקו נושאים בתחומי הצרכנות כמו סימון מוצרים, הפקעת מחירים, אימות מכשירי שקילה, אימות זהב ועוד.



במסגרת המבצע נבדקו 4,140 אתרים בתחומי צרכנות, מידות ומשקולות, פיקוח על העבודה וחוקי העבודה. 1,727 ביקורות נערכו בנושאי הצגת מחירים, הפקעת מחירים וסימון טובין, 580 אתרי בניין, מפעלי תעשייה וחקלאות נבדקו והודרכו בנושאי הפיקוח על העבודה ו-30,326 עובדים נבדקו והודרכו במסגרת אכיפת חוקי העבודה.



סגן רה"מ ושר התמ"ת אלי ישי אמר, כי הוא מתכוון להמשיך לפעול עד לאישור התקציב בכנסת, לכך שהמשרד יקבל תוספת של 45 מיליון שקל שייועדו לחיזוק הפיקוח והמודעות על חוקי העבודה לשם השגת יעדי אכיפה מוגדרים. "אחד הכלים להשגת היעדים לצמצום העוני והפערים החברתיים בישראל הוא אכיפת חוקי העבודה", אמר השר ישי.



עם סיכום הנתונים שעלו ממבצע האכיפה, הוחלט במשרד התמ"ת לחזור מדי שלושה חודשים על מבצע אכיפה והסברה בנושאים עליהם מופקד המשרד.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully