וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מגזר הטלקום הוביל את העליות; בורסת לונדון הוסיפה 1.3%

טלי גולדשטיין

26.9.2006 / 19:35

עליות גם במגזר השבבים והנפט; וודאפון עלתה ב-3%



בורסות אירופה נסגרו במגמה חיובית בעקבות נתוני מקרו חיוביים שפורסמו היום בארה"ב. בורסת לונדון נסגרה בעלייה של 1.3%; בורסת פרנקפורט הוסיפה 1% ובורסת פאריס עלתה ב-1.4%.



מדד ביטחון הצרכנים בחודש ספטמבר בארה"ב רשם עלייה לרמה של 104, מעל לתחזיות הכלכלנים לרמה של 103. נתון זה ודברים מעודדים על הכלכלה האמריקאית בארה"ב שאמר אחד הבכירים בבנק המרכזי אתמול, עוזרים לבורסה בוול סטריט. מדד S&P 500 רושם כעת עלייה של 0.3%. מדד נאסד"ק רושם עליה קלה של 0.01%, ומדד דאו ג'ונס מטפס ב-0.3%.



מגזר הטלקום נסחר בעליות לאחר שנודע כי סופטבנק, קונצרן התקשורת והאינטרנט היפאני, מתכנן לגייס 1.4 טריליון ין (12 מיליארד דולר) על ידי איגו"ח תזרים המזומנים של פעילות וודאפון יפאן, זרוע הסלולר שרכש סופטבנק מוודאפון. מניית וודאפון עלתה ב-3%. מניית כייבל אנד ויירלס עלתה ב-3.6%.



מגמה חיובית נרשמה גם במניות יצרניות השבבים. מניית ST מיקרו עלתה ב-2.5%. מניית אינפיניון הוסיפה 2.7%.



מניות חברות הנפט רשמו עליות, לאחר שמחירי הנפט התאוששו משפל של 6 חודשים. מחירי החוזים על הנפט למסירה בחודש נובמבר עלו אתמול ב-1.5%, לאחר שהגיעו לשפל תוך יומי של 59.52 דולר לחבית, המחיר הנמוך מזה חצי שנה. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בנובמבר נסחרים כעת במחיר של 61.8 דולר לחבית - עלייה של 35 סנט - בבורסת הסחורות של ניו יורק.



מניית BP, חברת הנפט הגדולה באירופה, עלתה ב-1.3%. מניית רפסול הספרדית עלתה ב-2% ומניית רויאל דאץ'-של, חברת הנפט השנייה בגודלה ביבשת, עלתה ב-0.7%.



ג?נרל מוטורס האמריקאית, רנו הצרפתית וניסאן היפאנית בוחנות שיתוף פעולה אפשרי ביניהן, אך היום בכיר ביצרנית המכוניות רנו אמר שיצרנית המכוניות האמריקאית ג'נרל מוטורס אינה שותפה להתלהבותן של רנו וניסאן מתוכניתן של השלוש להתחרות ביצרנית המכוניות היפאנית טויוטה. מניית רנו רשמה עליה של 1.3%.



יו"ר חברת ההימורים המקוונת הבריטית וורלד גיימינג (World Gaming), ג'יימס גרוסמן, התפטר מתפקידו. זאת מחשש שייעצר בארה"ב, לאחר ששני בעלי תפקידים בכירים בענף נעצרו בארה"ב באישום קידום הימורים לא חוקיים. כמו כן הודיעה על התפטרותה קלייר רוברטס, דירקטורית בוורלד גיימינג. מניית וורלד גיימינג (WPG.L) ירדה ב-6.5%. עם זאת, מניות מגזר ההימורים באינטרנט נסגרו במגמה חיובית. ספורטניגבט עלתה ב-1.8%. אמפייר אונליין שבשליטת הישראלי נעם לניר רשמה עליה של 5.8%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully