וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק האמנות המודרנית בהודו מקבל תנופה הודות לפופולריות הגדלה של האינטרנט

אקונומיסט

27.9.2006 / 8:06

המכירות העולמיות של יצירות אמנות הודיות מודרניות צפויות להכפיל את שוויין ב-2006, ל-400 מיליון דולר



הפופולריות העולה של האינטרנט בהודו משפיעה לטובה על תחום האמנות המודרנית ההודית. מתעשרים הודים, בעיקר אלו הגרים מחוץ להודו, משתמשים באינטרנט כדי למצוא ציורים ולעקוב אחר מחיריהם במאות הגלריות ובתי המכירות הפומביות המקוונים. בעקבות כך עלו מחירי היצירות פי 20 מאז 2000, בייחוד של האמנים ההודים המוכרים, כגון טייב מהטה ופ"נ סוזה.



"המכירות העולמיות של אמנות הודית צפויות ב-2006 להכפיל את שוויין, בהשוואה למכירות בשנה הקודמת, שהיו בסך 200 מיליון דולר", אמר ארון ודהרה, מנהל גלריה בדלהי. זהו אמנם חלק פעוט משוק האמנות העולמי, המגלגל 30 מיליארד דולר בשנה, אך בעל משמעות בשביל הודו - שוק מתפתח.



אמנות יקרה נהפכה לסמל סטטוס בקרב מתעשרים הודים, שאינם תושבי הודו. אמנות הודית נחשבת גם צורה נוספת של השקעה. לפני ארבע שנים ציור של מהטה היה נמכר בסכום של 100 אלף דולר. בספטמבר נמכר אותו ציור במחיר של 1.58 מיליון דולר. קרן השקעות באמנות שהוקמה ביולי על ידי בית המכירות ההודי אוסיאנס, צמחה ב-4.1% בחודשיים הראשונים.



בספטמבר נערכו שש מכירות פומביות. בשתיים מהן, שנערכו בהודו, שווי יצירות אמנות של אמנים צעירים, כגון סורנדרה נאיר ושיבו נאטסן, עבר את ההערכות ב-70%. בשבוע הבא, בתי המכירות סותביס וכריסטיס מצפים להשיג יותר ממיליון דולר על ציורים של טייב מהטה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully