וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה ננעלה בעליות ומכתשים אגן צנחה ב-6%

אסף רותם

27.9.2006 / 17:20

מכתשים צופה צניחה של 45% ברווחי הרבעון שלישי. כור ירדה ב-1.3%. טבע איבדה 1.7% למרות פער שלילי של 0.3% בלבד

על רקע העליות בבורסות העולם ביממה האחרונה, המשיכה הבורסה בתל אביב את המגמה החיובית של הימים האחרונים בעליות מתונות. בסיכום היום, מדד המעו"ף הוסיף 0.4% ל-824.76 נקודות, בעוד מדד תל אביב 100 טיפס בכ-0.3% ל-837.23 נקודות. מחזור המסחר היה גדול יחסית לתקופה האחרונה והסתכם ב-1.38 מיליארד שקל. בשוק האג"ח טיפסו מחירי איגרות החוב השקליות מסוג שחר בכ-0.2%, בעוד מחירי האיגרות צמודות המדד מסוג גליל נסחרו במגמה מעורבת.

העליות היום קשורות לעליות במזרח הבוקר ובוול סטריט אתמול בערב - אשר הביאו את מדד דאו ג'ונס למרחק נגיעה משיא של כל הזמנים ואת מדד S&P 500 לשיא של חמש שנים וחצי. בנוסף, עזרה לשוק רוח גבית בדמות נתונים של בנק ישראל, שהראו כי הנזק מהמלחמה בצפון קטן מזה שהוערך תחילה. קצב הצמיחה הצפוי לשנת 2006 מוערך כעת ב-4.6% - עלייה קלה לעומת תחזית קודמת. הצמיחה ב-2007 מוערכת ב-4%.

את מרבית העניין - ואת המחזור הגדול ביותר – ריכזה היום מכתשים אגן, שצנחה ב-6.2% לאחר שהודיעה כי רווחיה ברבעון השלישי יהיו נמוכים ב-45% מהרבעון המקביל, ויסתכמו ב-26 מיליון דולר, על רקע קשיים בשוק האגרו-כימי. בבתי ההשקעות מריל לינץ' ואי.בי.אי הותירו בתגובה את המלצתם למניה על "נייטרלי". חיים ישראל ממריל לינץ' לא נשמע אופטימי גם לגבי ההמשך, וקבע כי השוק להגנת הצומח ימשיך להתמודד עם תנאים קשים גם ב-2006 וב-2007.

בעלת השליטה בחברה, כור, איבדה כבר 3% במהלך המסחר, אולם פתיחה טובה של מניית החברה הבת אי.סי.איי בוול סטריט סייעה לקזז את הירידות. בסיכום היום ירדה כור 1.3% והיא משלימה נפילה של כ-33% מאז רכישתה בידי אי.די.בי. דסק"ש, בעלת השליטה בכור, דווקא הוסיפה כ-1.2%, על רקע ידיעות כי חברה בת אחרת שלה, סלקום, תונפק בארה"ב בתוך כמה חודשים לפי שווי של 2.4 מיליארד דולר. שווי זה מחושב לפני חלוקת הדיווידנד הצפוי, בהיקף 800 מיליון דולר.

מניות הבנקים הגדולים, לאומי והפועלים, התאוששו בכ-0.6% מירידות של כ-1.3% ביום המסחר הקודם.

טבע איבדה 1.7% למרות פער שלילי של 0.3% בלבד בו פתחה את המסחר ולמרות שתי הודעות מעניינות שפירסמה אתמול בערב. החברה הודיעה כי תשתף פעולה עם פרוטליקס, שבשליטת ביוסל (24% בדילול מלא), המפתחת חלבונים תרופתיים על בסיס תרביות תאי צמח. החברות יפתחו שני חלבונים לתרופות חדשות, המיועדות ל"שווקים גדולים" על בסיס הטכנולוגיה של פרוטליקס. טבע תזכה לזכויות שיווק והפצה בלעדיות תמורת תמלוגים מהמכירות. במקביל, מסרה החברה בכנס משקיעים בארה"ב, כי היא עשויה להגיש בקשות ל-15 תרופות חדשות, שימושים חדשים או מינונים חדשים בשנים 2015-2009. במריל לינץ' לא מתרגשים מהודעת טבע וציינו כי זה "לא ארוע שיגרום למניה לזוז". מי שכן הגיבה בחיוב להודעה היא ביוסל, שזינקה ב-7.1% בתגובה.

גרנית הכרמל הוסיפה 0.2%, על רקע הפרסום ב"ידיעות אחרונות" לפיו קבוצה נוספת מתעניינת ברכישת השליטה בחברה. משפחת לנדאו, שמחזיקה 25% ממניות גרנית, מעוניינת בחלקן של משפחת בורוביץ' וגלנקור, שמחזיקות בכ-53% מהחברה. שאר המתעניינים הם שלמה שמלצר, מאיר שמיר וליאוניד נבזלין.

אפריקה ישראל טיפסה ב-2.2%, לאחר שהודיעה כי היא מגדילה אחזקותיה בפקר פלדה, ורוכשת את אחזקות משפחת פקר תמורת 75.3 מיליון שקל. מניית פקר הוסיפה כ-6.7%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully