וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזהרת רווח למכתשים אגן

אסף רותם

27.9.2006 / 9:33

מודיעה כי הרווח ברבעון השלישי יהיה כ-26 מיליון דולר - נמוך ב-45% מברבעון המקביל

בשורות רעות למשקיעי מכתשים אגן. יצרנית חומרי ההדברה הגנריים הגדולה בעולם מזהירה הבוקר כי הרווח ברבעון השלישי יהיה נמוך ב-45% מברבעון המקביל. החברה צופה שמכירותיה לרבעון שלישי יעמדו על כ-405 מיליון דולר וכי הרווח הנקי ברבעון זה יעמוד על כ-26 מיליון דולר. הירידה ברווח הנקי לעומת הרבעון המקביל אשתקד נובעת ברובה מתנאי שוק קשים ברבעון בתעשיית האגרו-כימיה, לרבות בברזיל.

הבשורות הן גרועות במיוחד עבור בעלת השליטה החדשה במכתשים אגן - קבוצת אי.די.בי. בתחילת יולי רכשה קבוצת אי.די.בי מידי משפחות ברונפמן וקולבר כ-31% ממניות כור באמצעות החברה הבת דיסקונט השקעות ושילמה תמורתן 394 מיליון דולר - 15.5 דולר למניה. מאז הספיקה מניית כור לאבד 32% משווייה ל-10.6 דולר.

באי.די.בי סיפרו כי מכתשים אגן היא החברה המעניינת ביותר מבחינתם בפורטפוליו של כור. מאז שהשתלטה אי.די.בי על מכתשים אגן באמצעות רכישת השליטה בכור מדי משפחות ברונפמן וקולבר, השקיעה כור כ-500 מיליון שקל ברכישה של כ-6% ממניות מכתשים אגן.

מכתשים חווה שנה קשה למדי עד כה, בדומה למתחרותיה בשוק האגרו-כימיה, שאוששה למצער את החששות לגבי המשך צמיחת השוק האגרו-כימי בעולם. בנוסף סבלה החברה מהתחזקות הריאל הברזילאי, ששחק את רווחיותה. את המחצית הראשונה של 2006 סיימה מכתשים אגן עם עלייה צנועה של 2.4% בהכנסות ל-956 מיליון דולר ועם ירידה של 12% ברווח הנקי ל-98 מיליון דולר.

על רקע הירידה ברווחיות, איבדה מניית מכתשים אגן מתחילת השנה 13%, מה שכיווץ את שווייה של החברה ל-9.8 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully