וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה נגד מנהלי קבוצת מתוק ב-13.5 מיליון דולר

אתי אפללו

27.9.2006 / 9:37

לטענת מפרק הקבוצה, 3 דירקטורים בני משפחת מתוק רוקנו באופן שיטתי את קופת הקבוצה



מפרק קבוצת מתוק, רו"ח צבי יוכמן, הגיש לבית משפט המחוזי בתל אביב תביעה על סך 13.5 מיליון שקל נגד שלושה דירקטורים לשעבר בקבוצה ונגד חברת הפניקס הישראלי. קבוצת מתוק - שעסקה עד לפירוקה ביבוא, עיבוד, אריזה והפצה של מוצרי מזון - קרסה בסוף שנות ה-90 והותירה חובות עצומים של עשרות מיליוני שקלים.



לטענת המפרק - באמצעות המשרדים קלמנסון ושות' וב. לוינבוק ושות' - בדיקות שערך העלו כי הדירקטורים מנשה מתוק, יהודית מתוק והרצל מתוק רוקנו באופן שיטתי את קופת הקבוצה, תוך ביצוע מעשי מרמה הכוללים זיופי מסמכים, רישומים כוזבים בספרי החברות והעברת כספי החברות באמצעות חשבוניות פיקטיוויות ומצגי שווא.



עוד טוען המפרק כי המעשים המיוחסים למשפחת מתוק בוצעו במטרה לגזול לכיסם את כספי החברות, להונות את בעלי המניות ואת נושי הקבוצה, ולזכות באשראי ובמימון אשר לא היו ניתנים להם אלמלא מעשי התרמית ומצגי השווא.



בנוסף, לטענת המפרק, ממצאי החקירות והבדיקות שערך העלו כי הדירקטורים התרשלו במילוי תפקידם התרשלות חמורה. לטענתו, חרף קיומן של אינדיקציות ברורות בפני הדירקטורים לאי סדרים חמורים בניהול הקבוצה, הם נמנעו מנקיטת אמצעי בקרה ופיקוח כלשהם, אשר היה בהם כדי לחשוף מבעוד מועד ולמנוע את התנהלותם הפסולה של יהודית מנשה והרצל מתוק.



לטענת המפרק, הדירקטורים התעלמו משורה ארוכה של נורות אזהרה, בהן התפטרות רואי החשבון של הקבוצה עקב חשדות לאי סדרים וסירובם לחתום על הדו"חות הכספיים; התראות מבקר הפנים על ליקויים שלא טופלו עד שהתפטר אף הוא מתפקידו; חקירת רשויות המס בחשד לשימוש בחשבוניות פיקטיוויות; והתראות שנשלחו מטעם בורסת נאסד"ק (בה נסחרה חברת ארזן אינטרנשיונל מקבוצת מתוק); והוצאת כספים בהיקף רחב מחשבונות החברות בקבוצה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully