וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפריקה ישראל מגדילה אחזקותיה בפקר פלדה

נתן שבע

27.9.2006 / 10:06

רוכשת את אחזקות משפחת פקר בתמורה ל-75 מיליון שקל - 25% מעל מחיר השוק

אפריקה ישראל, שבשליטת לב לבייב, מגדילה אחזוקתיה בפקר פלדה. החברה חתמה על הסכם לרכישת אחזקות משפחת פקר בחברה (23%) תמורת 75.3 מיליון שקל לפי שווי של 320 מיליון שקל - 25% מעל שווייה של פקר בשוק. לאחר השלמת העסקה, תשלים אפריקה ישראל את רכישת מלוא השליטה ותחזיק ב57.6% מהחברה.

אפריקה ישראל שותפה בחברת פקר כבר למעלה מ-13 שנה. החברה, שנחשבת קבוצת הפלדה הגדולה בישראל, ביססה את מעמדה זה לפני 3 שנים עם מיזוגה של חברת ידפז לתוך הקבוצה והיא מחזיקה גם בכ-70% מנגב קרמיקה. פעילותה של החברה נחשבת סינרגטית לעסקיה של אפריקה, שמרכזת את פעילות התשתיות שלה תחת דניה סיבוס, ולפעילויותיה של אפריקה מגורים המרכזת את פעילות הנדל"ן למגורים בארץ.

לפקר פלדה 6 מפעלים בקרית מלאכי, בירוחם, באשקלון, בחיפה, ביבנה ובאור עקיבא והיא מעסיקה בישראל יותר מ-1,000 עובדים. כמו כן, היא שותפה במפעלים ברוסיה, רומניה ובולגריה ולה נציגויות במקומות נוספים בעולם.

החברה סיימה את המחצית הראשונה של השנה עם הכנסות 604 מיליון שקל ורווח נקי של 22 מיליון (וככל רווח חד פעמי של 12 מיליון שקל בשל מכירת חלקה בחברת עופר פקר) של לעומת רווח נקי של 8 מיליון שקל על הכנסות של 604 מיליון שקל במחצית המקבילה של 2005.

לבייב, בעל השליטה באפריקה ישראל, אמר כי החליט להשלים את רכישת מלוא השליטה בפקר פלדה וזאת בהתאם לאסטרטגיה של הקבוצה, במסגרתה אפריקה ישראל רוכשת שליטה בחברות בעלות פוטנציאל להמשך צמיחה. לבייב הוסיף כי פקר פלדה הינה פעילות סינרגטית לעסקי הליבה של אפריקה ישראל. לבייב החמיא עוד למשפחה ממנה רכש את החברה וציין כי "דור המייסדים של פקר שייך לדור הנפילים של התעשייה הישראלית ואני משוכנע כי אפריקה ישראל תמשיך לצעוד בדרכה של תעשייה מפוארת זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully