וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלקום תונפק בארה"ב בתוך כמה חודשים

ערן גבאי

27.9.2006 / 10:36

גולדמן סאקס הציע לאי.די.בי להנפיק את סלקום בבורסת ניו יורק ולא בנאסד"ק. תונפק לפי שווי של 2.4 מיליארד דולר


בקבוצת אי.די.בי בוחנים את ביצוע ההנפקה של חברת סלקום בבורסת ניו יורק, ה-NYSE, ולא בנאסד"ק. בנק ההשקעות האמריקאי גולדמן סאקס, שיוביל את המהלך, הציע זאת בשבוע שעבר לנוחי דנקנר, כשמשלחת מטעמו הגיעה לישראל. אנשי גולדמן סאקס ניצלו את הביקור בשבוע שעבר גם לטובת עסקת מניות בנק הפועלים בין דנקנר לשרי אריסון, שטורפדה; וכן לבחינת הובלת הנפקת רד בנד, עליה דיווחנו בשבוע שעבר, שצפויה להתבצע בתחילת 2007 לפי שווי שיחצה את רף חצי מיליארד הדולר.

ספק אם סלקום תחליט לבצע את ההנפקה שצפויה בתוך כמה חודשים דווקא ב-NYSE, הבורסה הגדולה בעולם אך גם הפחות מוכרת לחברות הישראליות, שרק מעטות מהן נסחרות בה. לפני כשנה וחצי ביצעה ה-NYSE מהלך יזום לעידוד הנפקות של חברות ישראליות בבורסת ניו יורק ולא בנאסד"ק, במסגרת התחרות המתקיימת בין שתי הבורסות. באותם ימים הגיעה לישראל לביקור נשיאת בורסת ניו יורק, קתרין קיני. אלא שמהפך אמיתי בגישה של הישראלים לא הושג. ההבדל העיקרי בין שתי הבורסות הוא בתנאי הרישום למסחר: ברווח המצטבר לפני מס שנרשם בחברות במהלך שלוש השנים האחרונות, בשווי השוק הגלובלי וברמת ההכנסות הנדרשות.

הערכה היא שבסלקום יעדיפו לבסוף להנפיק בנאסד"ק, שכן גם המתחרה פרטנר מונפקת בה. כמו כן, תונפק סלקום גם בתל אביב כדי להגדיל את הסחירות במניה. הערכה היא שבאי.די.בי מעוניינים בהנפקה של סלקום לפי שווי של כ-2.4 מיליארד דולר לפני חלוקת הדיווידנד. מאז שרכש נוחי דנקנר את השליטה בסלקום תמורת 1.34 מיליארד דולר ביצעה סלקום הנפקת אג"ח וחילקה כ-3.7 מיליארד שקל כדיווידנד.

עסקות רכישת מניות סלקום על ידי נוחי דנקנר במהלך מאי ואוגוסט 2005 בוצעו לפי שווי חברה של 2.1 מיליארד דולר לסלקום. לפי שווי זה הצליח דנקנר למכור לשותפיו - גולדמן סאקס, בנק לאומי, מגדל, והבנק הבינלאומי - כ-16% ממניות סלקום. אלה ירצו לחפש אפ סייד של כ-15% לפחות בהנפקה של סלקום, אלא שהשוואה לשוויה של פרטנר בבורסה, כ-1.5 מיליארד דולר, עשויה להקשות על אי.די.בי להצליח להשיג בעבור סלקום פרמיה משמעותית. סלקום עשויה למכור לציבור כ-20% מהמניות שלה במסגרת ההנפקה.

סלקום הודיעה לאחרונה לבורסה כי היא החלה בהיערכות לקראת ביצוע הנפקה באחת הבורסות בחו"ל כבר במחצית הראשונה של 2007. בהודעת סלקום נמסר עוד, כי בשלב זה טרם קיבלה סלקום החלטה לעניין ביצוע ההנפקה, וטרם נקבעו היקף ההנפקה, תנאיה, מיקומה ועיתויה. אין כל וודאות באשר לביצוע ההנפקה.

הבחירה בגולדמן סאקס כמוביל מהלך ההנפקה אינה מפתיעה, לאור העובדה שבנק ההשקעות האמריקאי השקיע בסלקום בשנה האחרונה ברכישת 5% ממניות החברה לפי שווי של 2.1 מיליארד דולר, והיה ברור לכולם כי הוא הבטיח לעצמו בכך גם את ההנפקה שבדרך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully