וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידר שוקי הון: הפגיעה בתוצר עקב המלחמה היתה מתונה מהצפוי; הכנסות המדינה ממיסים ייפגעו באופן מתון

טל לוי

27.9.2006 / 10:30

בלידר מציגים שורת נתונים מהתקופה האחרונה המעידים על מצבה החיובי של ישראל



"בשבוע שעבר פורסמו שורה של אינדיקטורים חיוביים לגבי הפעילות הכלכלית בישראל, בהתחשב בעובדה שמדובר בתקופת המלחמה (חודשים יולי-ואוגוסט) - הרי שפגיעה מתונה בלבד בתוצר בחודשי המלחמה תומכת גם בפגיעה מתונה בהכנסות ממסים בתקציב המדינה", כך כותבים הבוקר בלידר שוקי הון.



בלידר מציגים שורת נתונים מהתקופה האחרונה המעידים על מצבה החיובי של ישראל. כך למשל, אתמול פורסם עוד אינדיקטור המחזק את הסברה שהביקושים המקומיים כמעט ולא נפגעו בתקופת המלחמה: היקף הרכישות בכרטיסי האשראי עלה ב-9% בחודש אוגוסט לעומת היקף הרכישות בחודש אוגוסט אשתקד. מדובר כבר בהתאוששות לעומת הפעילות בחודש יולי.



גם המדד המשולב של בנק ישראל, המודד את הפעילות הכלכלית במשק, עלה ב-0.3% בחודש אוגוסט, בהחלט שיעור חיובי ומפתיע לאור תקופת המלחמה. עליית המדד מושפעת מעלייה ביצור וביצוא התעשייתי.



גם הנתונים המצטיירים כפחות טובים, זוכים בלידר לפרשנות חיובית: כך למשל, הפדיון בענפי המסחר והשירותים שנפגע כתוצאה מהמלחמה וירד ב-2.6% בחודש יולי, אך בלידר מציינים כי לא מדובר בירידה חריפה במיוחד. "המכירות ברשתות השיווק גם הושפעו מהמלחמה. רמת המכירות בחודשים יולי ואוגוסט נמוכה מהחודשיים הקודמים ב-3.2% - שוב לא דרמטי במיוחד וסביר להניח שנראה התאוששות בחודשים הקרובים" כותבים בבית ההשקעות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully