וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקה נוספת לקרן ריט 1 של אקסלנס: רכשה מבנה ביבנה תמורת 7 מיליון דולר ובתשואה של 9.65%

טל לוי

27.9.2006 / 13:36

מנכ"ל הקרן: "גם הנכס שקנינו בפארק אפק מניב תשואה דומה; כאשר מחפשים מוצאים"



קרן הריט שבשליטת אקסלנס-נשואה, ריט 1, הודיעה הבוקר כי רכשה מבנה ביבנה תמורת 7 מיליון דולר - אשר ישולמו ממקורותיה העצמיים. הנכס יושכר בחזרה למוכרת (חברה פרטית) לתקופה של 10 שנים, עם אופציה להארכת תקופת השכירות ל-5 שנים נוספות. בהתאם להסכם, הכנסות השכירות ישקפו תשואה של כ-9.65% (צמוד למדד) על מחיר הרכישה.



על בסיס ההון העצמי הנוכחי, יכולה הקרן לבצע רכישות נוספות של נכסים בהיקף כולל של כ-580 מיליון שקל, עד להגעה לתיק נכסים כולל של כ-750 מיליון שקל. שמואל סייד, מנכ"ל החברה, מסר כי זוהי הרכישה השלישית של הקרן, והראשונה מאז הושלמה ההנפקה הציבורית.



על פי החישוב, מדובר בשכר דירה של 672 אלף דולר לשנה שהם 56 אלף דולר לחודש, ומנכ"ל הקרן אכן מאשר את המספרים. "גם הנכס הראשון שקנינו בפארק אפק מניב תשואה של 9.5%, ומסתבר שכאשר מחפשים היטב ניתן להשיג עסקות בתשואות שכאלה" אומר סייד.



המבנה ישמש כמרכז ייצור וכמטה המשרדים של החברה המוכרת, אשר שכרה את המקום במלואו. "מחירי השכירות משקפים את מחירי השכירות באזור התעשייה של יבנה - אזור תעשייה גדול הנמצא על כביש 4", אומר סייד.



על פי מנגנון הפעולה של קרן ריט, רוכשת החברה נכסי נדל"ן המניבים לה שכר דירה שאותו היא מחלקת למשקיעים. בשונה מחברת נדל"ן בורסאית רגילה, מתחייבת הקרן לחלק מדי שנה 90% מרווחיה כדיווידנד. למעשה מדובר בקרן המספקת תזרים מזומנים קבוע יחסית, המבוסס על שכר הדירה שהיא גובה. היתרון שמספקת השיטה היא ניהול מקצועי שאמור לסייע לקרן לבחור את הנכסים שיניבו את שכר הדירה הגבוה ביותר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully